گردشگری ایران

در ساحل چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

در ساحل چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

 

آماده سفر به ساحل شوید

در روزهای گرم تابستان رفتن کنار دریا و تنی به آب زدن یکی از بهترین و دلچسب ترین تفریحات است. برای اینکه در کنار ساحل راحت باشیم و از آفتاب و دریا هم اندازه بهره بگیریم باید و سایل لازم را همراه داشته باشیم. یعنی باید بدانیم چه وسایلی همراه داشته باشیم که ساعت های در ساحل بودن را به راحتی سپری کنیم.

ساک مناسب

نخسین وسیله ای که باید به آن توجه داشته باشید، کیف یا ساک مناسب است. برای ساحل باید کیف ضدآب، کوله ای که جای زیادی دارد یا وسیله ای داشته باشیم که فضای کافی برای همه وسایل موردنیاز برای کنار ساحل را در خود داشته باشد. به طور کلی، کیف باید مقاوم، ضدآب، شیک و جادار باشد.

منظم بودن

برای اینکه کاملا منظم و سازمان یافته ساحل بروید، کیفی انتخاب کنید که زیپ و جیب زیادی داشته باشد. مثلا کیفی همچون کیف های مخصوص نوزادان که چندین جای مختلف برای وسایل مختلف دارند. کنار ساحل که می روید دمپایی شنی و حوله خیس خود را باید جدا از دیگر وسایل بگذارید، بنابراین کیفی انتخاب کنید که جاهای کاملا مجزا از هم دارد.

انتخاب وسایل مناسب

ضد آفتاب، کرم ضد گزش حشرات، حوله، کلاه، غذا و لباس مخصوص ساحل وسایل ضروری لب دریا رفتن هستند. برای اینکه همه آنها را همراه داشته باشید و فراموش نکنید، پیش از بیرون رفتن لیستی از آنها تهیه کنید.

انتخاب حوله مناسب

حوله حجم زیادی دارد و بیشتر فضای کیف یا ساک را اشغال می کند. برای داشتن فضای بیشتر بهتر است حوله را لوله یا تا کنید و ته ساک قرار دهید و وسایل کوچک تر را روی آن بگذارید. حتی برای اینکه جای بیشتری داشته باشید می توانید از حوله های نازک سفری استفاده کنید که حجم زیادی ندارند.

در ضمن، بهتر است کیسه زیپ دار برای ساحل همراه داشته باشید که پس از تمام شدن تفریح و دوش گرفتن وقتی خواستید خانه بروید، حوله خیس و وسایل دیگر را داخل آن قرار دهید و سپس داخل ساک بگذارید.

محافظت از وسایل در برابر شن های ساحل

کیف های پلاستیکی زیپ دار که در اندازه های مختلف فروخته می شوند، بهترین گزینه ها برای حفاظت از وسایل شما در برابر آب شور دریا و شن های ساحل هستند. البته بهتر است از کیسه های چند بار مصرف استفاده کنید تا برایتان مقرون به صرفه باشد. یا مثلا از کیف های شفاف و مقاوم برای این منظور استفاده کنید که دوام عمری داشته باشد.

حفاظت از گجت ها

تقریبا بیشتر وسایل الکترونیک همچون موبایل یا دوربین، قاب های ضدآب دارند که می توانید از فروشگاه های لوازم جانبی تهیه کنید. اما اگر دیدید این قاب ها گران هستند و اینقدر لب دریا نمی روید که بخواهید برای این مساله اینقدر هزینه کنید، بهتر است وسایل خود را داخل ماشین یا خانه بگذارید و اصلا لب دریا نبرید. باید بدانید کوچک ترین آب یا شنی که وارد این دستگاه ها شوند، آنها را خراب می کنند.

خوراکی های خنک میل کنید

در روزهای گرم تابستان لب دریا رفتن و زیر تیغ آفتاب بودن هر نوع میوه یا خوراکی را خراب می کند. بنابراین، باید سعی کنید به طریقی از فاسد شدن یا زیر نور آفتاب بودن آنها مانع شوید. تنها راهکار آن نیز کلمن های بزرگ هستند که مواد را داخل یخ در آنها قرار دهید.

استفاده دوباره از وسایل

از بطری های آب معدنی یا نوشابه و دلستر می توانید دوباره استفاده کنید. اما برای اینکه راحت تر باشید و نوشیدنی برای مدت بیشتری خنک بماند، از فلاسک های آب استفاده کنید.

نویسنده:وحید صابرى

منبع:

www.kooleposhty.com

برترینها

در ساحل چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *