گردشگری ایران

آبشار زیبای تنگه رغز

طبیعت زیبای آبشار های تنگه رغز – داراب

رغز

تنگه رغز واقع در منطقه داراب فارس متشکل از 64 حوضچه  و آبشار می باشند و برای عبور از آن نیازمند استفاده از تجهیزات فنی دره نوردی است.

تنگه رغز بدون تردید یکی از زیباترین و بکر ترین مناطق کوهنوردی ایران است.آب رغز از منشاء  خود که جنگلی زیباست تا دره جنوبی که به زمین باز می گردد در طول دره ای به مسافت 5 کیلومتر جریان می یابد و 60 حوضچه طبیعی زیبا و ده ها آبشار  و آبگیر کوچک  و بزرگ و متفاوت را در مسیر  خود ایجاد می نماید.

رغز 1

آبشارهایی که تا 50 متر طول دارد و حوضچه هایی با عمق بیش از 20 متر و طول 100 متر و دیواره های زیبای رغزکه گاه در 2 سوبه هم نزدیک شده و به هم می رسد و گاه فاصله می یابد.

گرچه دره جنوبی تنگه رغز برای کوهنوردان بیشتری آشناست و منطقه سرچشمه رغز نیز با یک برنامه کوهپیمایی 3 ساعته قابل دسترسی است اما حد فاصل منطقه سرچشمه تا دره جنوبی را معدود کوهنوردانی بعد از گشایش مسیر گذشت  دیده اند.

رغز 3

این منطقه ی زیبا بدان جهت ارزش مضاعفی برای کوهنوردی ما می باشد که دسترسی و طی راه آن تنها جهت کوهنوردان با وسایل کوهنوردی میسر است.

با توجه به آنکه صعود مسیر توام با طی کردن آبگیرها و آبشارهای متعدد می باشد.مشکلات سردی اب و طی مسیر صعود در آبشارها با گاهاّ حرکت در زیر آبشارها نیز به زیبایی و جذابیت کار می افزاید.


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *