گردشگری ایران

آبشار سنج، ساوجبلاغ

آبشار سنج، ساوجبلاغ

سنج75

آبشار سنج در موقعیت جغرافیایی N3558 E5057 در استان البرز واقع است. آبشار سنج در روستاي سنج از توابع بخش چندار قرار دارد. اين روستا به دليل حفظ بافت تاريخي – فرهنگي و همچنين وجود جاذبه هاي گردشگري و طبيعت بكر به عنوان يكي از روستا هاي هدف گردشگري معرفي شده و آبشار سنج با زيبائي خاص خود نقش بسزايي در شاخص بودن اين روستا داشته است.

سنج85

آبشار سنج با ارتفاع ۱۵ متر یکی از آبشارهای زیبا و دائمی استان البرز است. روستای سنج در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است.

سنج8

این منطقه دارای مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که از جمله آن می‌توان به چشمه‌های مختلف، درخت چنار چند صد ساله، رودخانه پرآب و خانه‌های قدیمی اشاره نمود.

سنج4

 

 آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد است. رودخانه پرآب سرهه كه از كوه‌های شمالی سرچشمه می‌گیرد، در کنار این روستا جریان دارد.

آثار به جا مانده از گذشتگان به ویژه خانه‌های قدیمی روستای سنج و بافت سنتی موجود آن و مصالح به كار رفته در ساخت آن‌ها، نشانگر تاریخ طولانی روستاست، تاریخ احداث برخی از خانه‌ها به دوره صفویه و قاجاریه می‌رسد.

سنج

ظاهراً این روستا در گذشته محل ییلاق حكام صفوی بوده است. مردم روستای سنج به زبان گیلکی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند. دسترسی به روستای سنج از طریق بزرگراه کرج-قزوین، خروجی کردان، روستای کردان، روستای برغان و سپس روستای سنج امکانپذیر است.

منبع :کویرها و بیابان های ایران


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *