گردشگری ایران

آبشار مجن شاهرود

آبشار مجن شاهرود

مجن431

آبشار مجن شاهرود در موقعیت جغرافیایی‎ E‏543253‏‎ N‏362837‏‎ ‎در استان سمنان واقع است‎. ‎مُجــِن از شهرهای استان ‏سمنان است.

مجن4

این شهر در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود، در بخش بسطام در شهرستان شاهرود قرار گرفته است. این آبشار ‏زیبا و باصفا، یکی از جلوه های طبیعی شهر مجن است.برای دیدن آبشار مجبورید وارد آبی سرد و زلال شوید و با حدود بیست ‏متر پیاده روی در آب در فضایی زیبا و هیجان آور از آن لذت ببرید.

مجن43

این آبشار در زمستان نیز بسیار دیدنی است و دسته های پر ‏تعداد کبک شما را تا دهانه آبشار همراهی می کنند. از روستا تا ابتدای آبشار، جاده ای خاکی و البته ناهموار در میان این دره زیبا ‏احداث شده است که در حدود ۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مجن53

در کنار این مسیر درختان بلند سپیدار، باغات و مزارع سرسبز و کلبه ‏هایی کاهگلی جلب نظر می کنند که بسیار جذاب هستند.

مجن5443

بعد از گذشتن از دره مجن وارد طبیعت کوهستانی منطقه می شوید و ‏دل صخره ای بسیار عظیم طنین آبشار مجن را خواهید شنید.

مجن

این کوه صخره ای جالب، آبشار را در محوطه ای باریک و غار مانند ‏محصور کرده است. برای دیدن آبشار مجبورید وارد آبی سرد و زلال شوید و با حدود بیست متر پیاده روی در آب! در فضایی زیبا ‏و هیجان آور از آن لذت ببرید.

مجن5

و زیبای مجن، رودی فصلی به طول ۲۵ کیلومتربوده که پس از مخلوط شدن با ریزابه های ‏زیادی در مسیر شرقی حرکت کرده و به رودخانه تاش می پیوندد‎. ‎ ‎ ‎

مجن12

شهر مجن به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی، شهری بن بست است و تنها راه ارتباطی آن جاده ای آسفالت است که مجن ‏را به شاهرود و بسطام ارتباط می دهد.

مجن665

آب و هوای مجن، در پاییز و زمستان سرد و یخبندان همراه با بارش برف سنگین و در بهار ‏و تابستان معتدل است‎. ‎

مجن6

وجود آثار سفالی و قلعه هایی در اطراف شهر مجن و همچنین درختان کهنسال ارس که در منطقه به نام ‏سور مشهور هستند، نشانگر قدمت تاریخی این منطقه است‎

مجن 21

. ‎آنچه مجن را از نظر جلب جهانگرد ممتاز ساخته است، سبک ‏معماری و طبیعت زیبای آن است.

مجن874

در این شهر خانه ها گرداگرد تپه ای در دامنه کوه و در میان دو رودخانه پی حصار و پیش ده ‏که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرند، بنا شده است.

مجن 2

در مجموع طبیعت سرسبز و رودخانه های جاری، مجن را به باغی ‏دلگشا در حاشیه کویر مبدل ساخته است‎. ‎ ‎ ‎

مجن7

استان سمنان , شاهرود , در مسیر شاهرود به بسطام پس از 1.8 کیلومتر راه اسفالته ی عریضی در سمت چپ ما دیده می شود ‏که مسیر روستای مجن است.

مجن988

پس از طی 31.5 کیلومتر در این مسیر به روستای مجن می رسیم. از روستا تا آبشار 12.5 کیلومتر ‏راه است که ده کیلومتر این مسیر خاکی است ولی جاده ی خاکی خیلی خوبی است و برای انواع وسایل نقلیه قابل تردد می باشد.

مجن8

‏در انتهای این جاده ی خاکی به پارکینگ آبشار که در کنار آبشار واقع شده است می رسیم و پس از چند متر پیاده روی درون آب ‏سرد به زیر آبشار می رسیم‎.‎

 
منبع :رسانه مجازی نگاه
 

 


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *