گردشگری ایران

آش جوگاو اردكان

 

این آش یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی اردکان یزد است که حتماً از خوردن آن لذت خواهید برد. پس همین حالا دست به کار شوید و این آش خوشمزه و مقوی را برای عزیزانتان درست کنید.

مواد لازم:

– سیصدگرم گوشت چرخ کرده
– کمی روغن
– دو عدد پیاز متوسط
– نصف پیمانه روغن گوسفندی
– یک پیمانه نخود(یک شب خیس بخورد)
– یک پیمانه ماش (یک شب خیس بخورد)
– زردچوبه، فلفل سیاه، نمک به میزان لازم
– سه پیمانه آرد
– آب به مقدار لازم

طرز تهیه:
ابتدا ماش و نخودهای خیس خورده را آب‌کشی کنید و با آب تازه روی اجاق گاز بپزید. سپس پیازها را خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. بعد گوشت را به آنها اضافه کنید و زمانی که گوشت کمی تغییر رنگ داد، ادویه‌ها را اضافه کنید. وقتی گوشت خوب پخت، آن را کنار بگذارید. حالا درون یک کاسه، آرد را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن و کمی نمک را اضافه کنید و خوب ورز دهید تا به شکل خمیر یکدستی درآید.
اگر لوبیا و ماش کاملاً پختند، آنها را آب‌کشی کنید و به پیاز و گوشت پخته اضافه کنید.
در یک قابلمه دیگر، نصف استکان آب و مقداری روغن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که جوش آمد، زیر آن را خاموش کنید. سپس خمیر را باز کنید و کف قابلمه را با آن بپوشانید. روی خمیر، مقداری از گوشت و حبوبات را بریزید. سپس یک لایه دیگر خمیر روی مواد باز کنید و لایه‌های مواد و خمیر را در قابلمه قرار دهید. بعد از اتمام کار، وسط مواد چیده شده را سوراخ کنید و درون آن روغن حیوانی بریزید. دور تا دور مواد را به آرامی آب بریزید و سپس در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد دم بکشند. شعله گاز را کم کنید و بگذارید همه خوب پخته و دم بکشند.
در پایان، آش را با کشک و پیاز داغ تزئین و سرو کنید.

 

منبع: www.lezzateashpazi.ir

 

آش جوگاو اردكان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *