گردشگری ایران

آمادگی کوچک قبل از رفتن به سفر طولانی

آمادگی کوچک قبل از رفتن به راهی طولانی

قبل از اینکه به سفر و ماجراجویی بروید تمام مشکلاتی را که در سفر با ان مواجه خواهید شده را بررسی کنید . سپس برنامه ریزی کنید و اماده سفر شوید.  

آمادگی کوچک قبل از رفتن به سفر طولانی

تصمیم گیری
اینترنت: وب سایتها و وبلاگهای مسافرتی منبع فوق العاده ای برای تصمیم گیری برای سفر می باشند.

دوستان: ایمیل گروهی برای دوستان با همکلاسی هایتان ارسال کنید  و از انها پیشنهادهایی برای مقصد سفر بخواهید.  شما همچنین می توانید به دایره اجتماعی تان درخواستی برای سفر بنویسید و برای انها پست کنید.

با یک حرفه ای مشورت کنید: از حرفه ای ها پیشنهاد  و توصیه هایی را در این زمینه بخواهید. انها ارزش سفر را خیلی خوب می دانند  و شما را مایوس نمی کنند و شما را در هدفتان نیز مصمم می کنند.

آمادگی کوچک قبل از رفتن به سفر طولانی1

سازماندهی کنید

نظراتتان:  هنگامیکه شما مقصدی را مشخص کردید، چیزهایی را که در انجا می خواهید ببینید و یا کارهایی را که در انجا می خواهید انجام دهید را بنویسید. سپس به مهمترین چیز ان فکر کنید  و همه فعالیتهایتان را در راستای برنامه سفرتان قرار دهید.

بودجه تان: شروع به بررسی قیمت پروازها و هتل های مقصدتان کنید. ارزانترین زمان سال را برای سفر به مقصدتان رزرو کنید، بسیاری از پروازها و هتلهای در خارج از فصل ارزانتر از همیشه هستند.

برنامه تان: به عنوان یک قاعده کلی: به دورترین نقطه که سفر می کنید، قبل از اینکه دورترین نقطه ای را که می خواهید بروید را رزرو کنید، باید سفرتان را برنامه ریزی کنید – از پروازها گرفته تا کارهایی که می خواهید انجام دهید و هتلها- مطمئن شوید که سفرتان زمانی است که می خواهید ان را برای کل زندگیتان ذخیره کنید.

آمادگی کوچک قبل از رفتن به سفر طولانی2

بسته بندی اصلی

مانند یک حرفه ای بسته بندی کنید: بسته بندی وسایل مهارت می خواهد. و انجام دادن بسیار ان می تواند یک کار یا هنر باشد. از فضاها استفاده کنید و بیبینید چه چیزهایی می تواند مفید باشد. در زیر چند ترفند تجاری که به شما کمک می کند تا در بسته بندی استاد شوید ، اورده شده است.

شرایط جوی وکارهایی را که می خواهید انجام دهید را در نظر بگیرید. به سایتهای مربوط به هواشناسی سری بزنید و ووضعیت آب وهوای منطقه مورد نظرتان را بررسی کنید. آیا به اسکی می روید؟ لباس زیر گرم، جورابهای پشمی، لباس اسکی و عینک اسکی را حتما با خودتان بردارید. به کنار دریا می روید؟ لباس شنا، صندل ، کلاه و عینک آفتابی را باید حتما همراه خود بردارید.

ساک مناسب با لوازم آرایش خود تهیه نمایید. اگر وقتی دیگر ندارید می توانید خریدهایتان را از مغازه های محلی تهیه نمایید. قراردادن لوازم درون کیسه های پلاستیکی ممنوع است  با این کار مانع ریختن محتویات ان داخل چمدانتان می شوید.

جارختی خود را با وسایلتان هماهنگ کنید. دو یا سه طرح انتخاب کنید. چیزی را انتخاب کنید که برای اقلام بیشتری مناسب باشد.  لباسهایی که لایه لایه هستند را بپوشید چون می توانید خودتان را با تغییرات دمایی بهتر وفق بدهید.

با هتلتان قبل از اینکه خانه را ترک کنید، تماس بگیرید  تا بدانید چه چیزهایی را باید از خانه بیاورید ( نظیر سشوار، اطو، ربدوشامبر و غیره) در غیر اینصورت ، این اغلام را در بسته تان قرار دهید. اگر شما به خارج از کشور می روید، فراموش نکنید که با خودتان ادابتور مناسبی همراه خود بردارید.

لباسهایتان را با استفاده از تکنیک « رول کردن» بسته بندی کنید. دو یا سه قلم را روی هم قرار دهید، انها را صاف کنید و سپس یکسری دیگر روی انها قرار دهید درست مثل کیسه ای که خوابیده است. با این کار از فضای بیشتری می توانید استفاده کنید و از چروک شدن لباسهایتان هم جلوگیری کرده اید.

همیشه یادتان باشد زیپ و دکمه لباسها را ببندید.

چمدانتان را سازماندهی کنید. لباسهایتان را طوری روی یکدیگر قرار دهید که انگار تصمیم دارید انها را فورا بپوشید. چیزهای شکستنی مانند عینک و جواهرات را با دستمالی بپوشانید، جورابهایتان را تا بزنید و انها را درون کفشتان داخل چمدان قرار دهید. گوشه ها و لبه ها را با کفشها و دیگر اشیائ سنگین پر کنید. و روی همه اقلام سبکتر را بگذارید.

قبل از همه توجه داشته باشید که:

با اطمینان کل برنامه سفرتان را قبل از حرکت چک کنید. اماده بودن سبب می شود که تعطیلات خوب و آرامی را داشته باشید.

به یک دوست یا خانوده تان برنامه سفر و نحوه تماستان را برای مواقع اضطراری بدهید.

به USPS.com وصل شوید تا از انتقال ایملتان جلوگیری کند.

اگر در هنگام سفر از کارتتان استفاده می کنید به بانکتان اطلاع دهید.

 از پاسپورت و مدارکشناسایی تان برای مواقع لزوم و احتیاط کپی بگیرید.

مترجم: معصومه صالحی وزیری

منبع:

www.kooleposhty.com

www.delta.com

آمادگی کوچک قبل از رفتن به سفر طولانی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *