گردشگری ایران

امامزاده حمزه دلیجان

امامزاده حمزه دلیجان

 

حمزه 3

 

به اعتقاد اهالی امامزاده حمزه (علیه السلام) فرزند عون بن علی بن ابی طالب(علیه السلام) است.
چگونگي كشف بقعه متبركه امامزاده حمزه(علیه السلام) بدين شرح است: درزمان حضورحضرت عبدالعظیم(علیه السلام) درایران سیدجلیل القدری به این منطقه عزیمت نموده و مدفن این بزرگواران را برای عموم مردم آشکارمی سازد و با ورود به سرداب از وجود پیکرمقدس امامزاده حمزه(علیه السلام) و سی تن از شهدای همراه ایشان خبرمیدهد اين امر تا سال 1336سينه به سينه نقل شده تا اينكه با دستبرد سارقين به بقعه و سوراخ نمودن سقف سرداب اين حقيقت مجددا بر همگان آشكار مي شود در سال 1372 هجري شمسي در حين بازسازي بنا به شكل معجزه آسايي با پيكرسپيد و محكمي پوشيده شده روبرو مي شوند كه پيكر مطهر ايشان پس از رويت امام جمعه فرماندار مسئولين اوقاف و پزشك متعدد مجددا با احترام به خاك سپرده شده و اين واقعه نيز موجب ارادت هرچه بيشتر مردم به اين بزرگوار مي گردد.

حمزه 35

این بقعه مدفن حضرت حمزه بن عون بن علی ابن ابیطالب و سی تن از یاران باوفای ایشان می باشد.

حمزه1

آستانه امامزاده حمزه(علیه السلام) دربخش مرکزی شهرستان دلیجان، دهستان جاسب، روستای کروگان، در دامان کوه کنار راه واقع شده است.
بنای باستانى ساختمان بقعه مشابه برجی نمودار است که از خارج به شکل مضلع، ولى بدون نبش بنا کرده‌‌اند و در نتيجه مشابه برجى است که جدار آن از سنگ و گچ بنيان گرديده و بدون ايوان می باشد سبک آن به آثار قرون اوليه دوره اسلامى (امويان وعباسيان) نزديک است. در وسط بقعه مرقدى با بدنه سفيدکارى شده وجود دارد که جلوى آن ضريحى مشبک نصب شده است.

حمزه 45

بقعه دارای گنبدی دوپوش می باشد و نمای خارجی گنبد و دوگلدسته کاشیکاری شده است در داخل حرم در زیرسقف گچبری هایی وجود دارد.

حمزه

آدرس :استان مرکزی- شهرستان دلیجان- بخش مرکزی- شهر دلیجان- دهستان جاسب- روستای کروگان

منبع :www.rasekhoon.net


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *