گردشگری ایران

امامزاده پیر محمد – سنندج

امامزاده پیر محمد – سنندج

سید محمد 1

این بقعه در میدان نبوت شهر سنندج، بالای تپه، در گورستان قدیمی ” پیرمحمد ” واقع شده است. این بنا محل دفن ” امامزاده محمد بن یحیی ” مشهور به ” پیرمحمد” فرزند پیرعمر است

. او از اولین ساداتی است که در این منطقه سکونت اختیار نمودند. این محل که محل دفن حضرت امام‌زاده محمدبن عمر یحیى مشهور به پیر محمدفرزند پیر عمر – است در میدان نبوت شهر سنندج در بالاى تپه و گورستان پیرمحمد واقع شده است.

سید محمد 46

 شخص مدفون از اولین ساداتى هستند که در این منطقه سکونت اختیار کرده‌اند. ساختمان جدید این بارگاه و گنبد مخروطى شکل آن از تمام نقاط شهر دیده مى‌شود. این بقعه در میدان نبوت سنندج در بالای تپه ای که قبرستان قدیمی شهر واقع شده است قرار دارد .

 این بنا محل دفن امام زاده محمد بن یحیی مشهور به پیر محمد است. امام زاده پیرمحمد فرزند زید بن امام سجاد (ع) است و مقبره ی او در ارتفاعات کوهی روبروی کوه هزار دره مهراب است .

سید محمد 2

این مکان زیارتی در یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران قرار دارد و در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی نورآباد در دهستان میربگ قرار دارد. بدون شک با یک بار سفر به این مکان سیاحتی و زیارتی شوق به سفر مجدد به این مکان در دل شما می روید.