گردشگری ایران

روستای خان کندی – اردبیل

روستای خان کندی – اردبیل

خان کندی 35

روستای خان‌کندی در عرض جغرافیایی ۳۸٫۵۵ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۴۸٫۰۳ شرقی دربخش مرکزی شهرستان گرمی استان اردبیل درمجاورت روستاهای لسگه درق و عزیزلو و روستایتولون و در دامنه کوه قبله‌داشی از قله‌های رشته کوه صلوات داغی قرار گرفته‌است.

 

خان کندی

 ازدیگر قله‌های مرتفع این رشته کوه در این منطقه می‌توان قولاداشی (قولی‌تاش) را نامبرد. تاریخچه پیدایش روستای خان‌کندی همزمان با پیدایش روستای تولون بوده و سنگبنای اولیه آن در دوران حکومت نادرشاه بنا نهاده شده‌است.

 

خان کندی 2

خان‌کندی بدلیل داشتنمراتع ییلاقی درجه یک از زمان پیدایش محل ییلاق کوچ نشینان ایل سون بوده و بنظرمی‌رسد که سنگ بنای اولیه این روستا هم توسط کوچ نشینان نهاده شده ‌است. 

 

خان کندی 1

 

این روستامحلی مناسب برای دامپروری و کشاورزی و زنبورداری بوده و به همین جهت اکثر ساکنان آنبه دامپروری و کشاورزی دیم مشغول و از این طریق امرار معاش و کسب درآمد می‌نمایند.

 

خان کندی 34

روستای خان‌کندی در گذشتهٔ نه چندان دور دارای ۱۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر۱۵۰ نفربوده اما به دلیل کوچ و مهاجرت اهالی به شهرهای بزرگ تعداد خانوارهای روستا به پنجخانوار و جمعیت آن به کمتر از ۵۰نفر کاهش یافته‌است

 از جاذبه های این روستا وجود چشمه آبی جوشان با آب بسیارسرد و گوارا در دل طبیعت بنام خان بلاغی و برکه آبی دیگر در نزدیکی ده با نام قالغانلو گلی و مراتع سرسبزی به نامهای یورد و آرپاچوخوری و سایرمراتع سرسبز با گلهای وحشی و چشمه ساران دیگر و درختان و باغات خودرو و مزارع کشت دیم و… میباشد

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *