گردشگری ایران

روستای سه کنج کرمان

اگر 25 کیلومتر از سمت شرق ماهان پیش رویم، به یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری کرمان یعنی روستای زیبای سه کنج که قدمتی 700 ساله دارد و در دامنه جنوبی کوه پلوار واقع شده است، می‌رسیم. با رسیدن به این روستا می‌توانیم ریه‌هایمان را از هوای پاک و خوش آن پر کنیم. همچنین می‌توانیم از آبشار زیبایی که در این روستا قرار دارد و ارتفاع آن به ده متر می‌رسد، دیدن کنیم.

گردشگران می‌توانند در این روستا با دیدن انبوه باغ‌های سردسیری، درختان کهنسال چنار، کوچه‌باغ‌های پرپیچ و خم سرسبز، خانه‌های روستایی زیبا و رودخانه خروشان سکنج، روز زیبایی را برای خود ثبت کنند.

از دیگر زیبایی‌های این روستا می‌توان به دیواره‌ها و ستیغ‌های سخت، درّه‌های پردرخت و قله‌هایی با بیش از 4000 متر ارتفاع اشاره کرد. وجود این قله‌ها و دیواره‌ها کوهنوردان زیادی را به این منطقه جذب کرده است که خاطرات تلخ و شیرینی را به‌جای گذاشته‌اند.

وجهه مذهبی این روستا، وجود مزار شیخ علی بابا عارف قرن نهم هجری و از پیروان مشهور شاه نعمت‌الله ولی می‌باشد. به اعتقاد برخی از اهالی این روستا، شیخ علی بابا از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) نیز هست.

برای دیدن آبشار و چشمه سه کنج باید حدوداً چهار ساعت در دره زیبا و سرسبز سه کنج پیاده‌روی کنیم تا به این آبشار و چشمه برسیم. آب این آبشار بسیار زلال و شفاف است و از دل قله پلوار از میان سنگ‌ها به بیرون می‌ریزد.

زمین‌های این روستا محل رشد گیاهانی مانند چنار، زرشک، کلماتیس شرقی، کلک، درخت بید، زالزالک و… می‌باشد.

 

منبع: www.gardeshgari724.com

 

روستای سه کنج کرمان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *