گردشگری ایران

غار نباتی یزد

غار نباتی یزد

 

 

غار نباتی 77

 

غار نباتي ندوشن يزد ، پديده‌اي طبيعي ، شگرف ، جذاب و شگفت انگيز كه گردشگران را به سوي خود فرا مي‌خواند.

اين پديده يكي از غارهاي زيبا و جاذبه‌هاي استان يزد به شمار مي‌رود كه در فاصله حدود 30 كيلومتري جنوب غرب اين منطقه واقع شده‌است. پس از گذشت سالها از شناسايي اين غار ، هنوز صداي چك چك آب گوش طبيعت گردان و هر بيننده‌اي را نوازش مي‌دهد و اين نشان از فعاليت غار زايي است.

غار نباتی 2

 به گفته كارشناسان ، هنوز غار نباتي ندوشن فعال است و آثار ” غارزايي ” در آن وجود دارد. به اعتقاد آنها ، وجود رطوبت داخل غار، چكيدن آب از قنديل‌ها ، ترميم قنديل‌هاي شكسته شده و وجود مواد آهكي داخل غار از نشانه‌هاي فعاليت است

غار نباتی 1

. غار ياد شده داراي قنديل‌ها ، بلورها و ستون‌هاي بسيار زيباست كه فضاي زيبايي رادرداخل غار ايجاد كرده بصورتيكه هر بيننده‌اي رامجذوب خود مي‌كند. غار نباتي در دهانه كوهي در اطراف منطقه ندوشن واقع شده و داراي دهانه ورودي به ابعاد 5/1 در 5/1 متر است كه به صورت حفره در داخل زمين تشكيل شده‌است.

غار نباتی

اين حفره حدود چهار متر عمق دارد و بعد از آن محوطه غار وجود دارد كه بطور كامل تاريك است. غار،داراي سه قسمت يا سه مسير مجزاست كه مسير اصلي آن حدود 50 متر طول دارد و در وسط مسير اصلي ، فضاي باز كه به آنتالار ” گفته مي‌شود وجود دارد.

حوضچه‌هاي كوچك آب در قسمت‌هاي مختلف غار تشكيل شده است كه باتوجه به ميزان بارندگي و ميزان چكش آب از قنديل‌ها وسايرعوامل طبيعي، تعداد آن در طول سال كم و زياد مي‌شود.


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *