گردشگری ایران

محلات هلند ایرانی

محلات هلند ایرانی

 

باغ گلهای ایرانی محلات 1

شهری آرامیده در آغوش گل ها زرد میخک و شقایق های سرخ وحشی؛ “محلات” از توابع استان مرکزی، به دلیل شهرتش در پرورش گیاه زینتی به “هلند ایران” معروف شده است.

باغ گلهای ایرانی محلات

 این شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوهستان، وجود باغ ها، مزرعه های پروش گیاه زینتی و همچنین دور بودن از مراکز و کارخانه های آلاینده هوا، از سوی گردشگران خارجی به “بهشت افسانه ای” نیز شهرت پیدا کرده است.

محلات 2

محلات با داشتن چیزی حدود 900 هکتار اراضی زیر کشت، به عنوان شهر گل ایران مطرح شده و نکته جالب اینکه اغلب گلفروش هایی که در پایتخت و شهر های دیگر وجود دارند نیز “محلاتی” هستند.

محلات 56

محلاتی ها که در جنوب شرقی استان مرکزی زندگی می کنند، از سال های دور در پرورش انواع گل پیشقدم بوده اند. در همین حال سالانه بیش از 22 ملیون شاخه گل گلدانی و شاخه ای از گلخانه ها و اراضی گل خیز محلات تنها به بازار کشور عرضه می شود.

محلات 778

در یکهزار هکتار از گلزارها این شهرستان 120 نوع گل از گونه های میخک، گلایل ، مریم، داوودی، زنبق، کاکتوس، مینا، رز، پتوس، محبوبه شب، ختمی،انواع زنجیره مو، پاپیتال، نیکوس، بنجامین، دیفن باخیا، انواع بذر بنفشه و انواع درخجه های گل آور و … پرورده می شود.

محلات 789

در حال حاضر افزون بر 3 هزار نفر به صورت رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات مشغول به کارنند.

 

هلند ایران محلات

محلات 77448

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *