گردشگری ایران

نکاتی درباره سفر طولانی با هواپیما

نکاتی درباره سفر طولانی با هواپیما

تحرک داشته باشید

یکی از نکات بسیار مهم در پروازهای بلند مدت این است که در طول این سفر تحرک داشته باشید. زمانیکه نشستن شما روی صندلی طولانی میشود گردش خون بدنتان ضعیف می شود. برخی از شرکت های هواپیمایی راهنمایی هایی جهت انجام حرکاتی در صندلی مانند چرخاندن مچ ها و یا حرکات کششی برای دست ها به مسافران پیشنهاد می دهند. انجام حرکت کششی در پروازهای طولانی شبانه و مخصوصا چند بار قدم زدن در راهرو در طول شب بسیار مفید است. در بعضی از هواپیما ها نیز قسمتی برای انجام این حرکات مشخص شده است.

صندلی های عقب هواپیما را انتخاب کنید

اگر صدای موتور هواپیما برایتان مهم نیست سعی کنید در پروازهای طولانی صندلی های ردیف های انتهایی هواپیما را برای نشستن انتخاب کنید چرا که معمولا فضای بیشتری دارند. در بعضی از هواپیماهای خاص مثل سری بوئینگ 747 در انتهای هواپیما در پشت آخرین ردیف هواپیما فضای زیادی برای انجام این حرکت وجود دارد. با این حال توجه داشته باشید که همیشه در عقب هواپیما بخاطر وجود موتورها و همچنین سرویس های بهداشتی و رفت آمد مسافران صدای فراوانی وجود دارد.

برنامه های ویدئویی ورزشی

برخی از شرکت های هواپیمایی برنامه ورزشی ویدئویی دارند که برای کمک به گردش خون بدن و کاهش خستگی مسافران اراده میکنند. اما اگر پرواز شما این ویدئو را ارائه نمی دهد. مشکلی نیست و شما میتوانید خودتان این حرکات و تمرینات را انجام دهید.

 
در هوای خشک هواپیما مراقب سلامتی خود باشید

هواپیمایی که هوای خشکی دارد ممکن است آب بدن شما را کاهش دهد. مقدار زیادی آب بنوشید. هرچند شما میتوانید که از مهمانداران هواپیما بخواهید که برای شما آب بیاورند ولی بهتر است که با خودتان آب داشته باشید. میتوانید قبل از گذشتن از مامورین امنیتی یک بطری آب بخرید و آب آنرا خالی کنید و بطری را با خودتان ببرید. در این صورت میتوانید در هواپیما بطری آب را پر کنید و از آن استفاده کنید. هرگز بطری آب را از دستشویی پر نکنید چراکه ممکن است آب دارای باکتری باشد.

از خشک شدن چشمانتان جلوگیری کنید

در طول سفر میتوانید برای اینکه از خشک شدن چشمانتان جلوگیری میتوانید از قطره های چشمی استفاده کنید. البته ممکن است که بردن این نوع قطره ها به داخل هواپیما ممنوع باشد. البته روی بلیط هواپیما معمولا لیست اقلام ممنوع در هواپیما درج شده است.
 

از مایع شستشوی بینی استفاده کنید

اگر در حین نفس کشید در ناحیه سوراخ های بینی خود احساس نارحتی می کنید، میتوانید از مایع شستشوی بینی استفاده کنید. میتوانید این مایع را از مهمانداران بگیرید و برای تنفس راحتر از ان استفاده کنید. همچنین میتوانید از پنبه مرطوب در سوراخ های بینیتان برای راحتر نفس کشدن استفاده کنید. هرچند ممکن است این کار نامطلوب به نظر برسد اما واقعا برای جلوگیری از خشکی و درد بینی موثر است.

 
لبهای خود را مرطوب نگهدارید

میتوانید از مرطوب کننده های لب برای جلوگیری از خشکی لب هایتان استفده کنید. همچنین میتوانید از کرم نارگیل ویا لوسیون دست برای چرب کردن لب هایتان استفاده کنید.

 
ساعت و زمان را فراموش کنید

در زمان پرواز در پروازهای طولانی مدت از چک کردن زمان و نگاه کردن به ساعت خود پرهیز کنید چراکه اینگونه زمان طولانی تر میشود و ممکن است در طوا سفر کلافه شوید.

منبع: www.kooleposhty.com

نکاتی درباره سفر طولانی با هواپیما

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *