گردشگری ایران

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر

آیا شما از خرید بیمه سفر پشیمان نشده اید؟ بیمه سفر گاهی پرهزینه، دلگیر و اغلب گیج کننده است و ممکن است مانند برنامه ریزی فنی سفر بیش از همه قابل چشم پوشی باشد. اما قانون مورفی ، قانون مورفی است، و یک سیاست خوب می تواند برخی از آرامشهای بی ارزش فکری توجهی نکند. چند نکته وجود دارد که شما باید قبل از خرید بیمه آن را بدانید،  از جمله اینکه انتخاب سیاست بهترین کار برای سفرتان است،و چگونگی خرید کردن طبق بهترین برنامه که سیاستهایی کاملا بی فایده هستند. در اینجا هشت حقیقت کلیدی بیمه سفر را که همه باید بدانند را برای شما آورده ایم.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر

ممکن است به ان نیاز پیدا کنید

آیا ارزشش را دارد؟ این سوالی کلیدی است که هرمسافر با توجه به بیمه سفر با آن مواجه می شود. در اینجا قوانین ما انگشت شمار هستند. اگر شما در حال گرفتن یک سفر طولانی، گران و یا بلند پروازانه به مقصد پرت و دور افتاده ای هستید، بیمه سفر انتخابی هوشمندانه است. اگر یک سانحه طبیعی یا یک بیماری ناگهانی برنامه سفرتان را خراب کرد، مقدار زیادی پول را از دست می دهید؟ ایا این تنها سفر زندگیتان است؟  آیا باید از این صرفه جویی بخاطر بقیه عمر ، صرفنظر کرد؟ آیا به جایی با امکانات بهداشتی و درمانی ضعیف سفر می کنید؟ آیا امکانات رفاهی و بلیط هواپیما پر هزینه و غیر قابل بازگشت است؟ اگر پاسخ شما به این چند سوال بله است، از شما می خواهم این برنامه را جدی در نظر بگیرید.

این سیاستها بسته به سن مسافر و جزئیات سفر، به طور کلی پنج تا 15 درصد از هزینه کل سفر است. اگر سیاستی خوب و متناسب با بودجه شما است، برای محافظت از سلامتی خود و کیف پول خود در برابر فاجعه ای قابل تصور، حتما ان را بکار ببندید.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 1

بیمه صاحب خانه پوشش کافی را ارائه میدهد

اگر نگران چیزهای با ارزش خود هستید، بیمه سفر بهترین شرط برای شما نمی باشد. البته بسیاری از سیاستهای مسافرتی همراه بیمه شامل اقلام به سرقت رفته و یا از دست داده هم می شوند. در حال حاضر اموال اکثر مردم تحت پوشش بیمه صاحب خانه می باشد.همه بیمه های صاحب خانه با پوشش مالکیت خصوصی هستند، برای مثال این بیمه از دست رفتن و یا سرقت اموال را بدون توجه به جایی که سفر می کنید، تحت پوشش قرار می دهد. اگر سیاستی شبیه به این دارید، این سیاست نیز به همراه بیمه مسافرتی، به عنوان برنامه جامعی شناخته شده است که چمدان و وسایل شخصی غیرضروری شما را نیز تحت پوش قرار می دهد. مدافعین مصرف کنندگان توصیه می کنند که :« این بیمه اگر فقط برای پوشش اموال است بدرد نمی خورد.» بنابراین برنامه بیمه ای خود را بررسی کنید.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 2

کارت اعتباری شما کافی است

پوشش های کارت اعتباریتان را نیز بررسی کنید. پرکینز – بخش حمایت از حقوق مصرف کنندگان آمریکا- می گوید: در سفر چندین کارت اعتباری همراه خود داشته باشید تا هزینه کل سفرتان را با کارت بپردازید. برای مثال گرین کارت آمریکا، همه جا به جایی ها را تحت پوشش قرار می دهد نه فقط هزینه کاهش بها را؛ حتی تا 1250 دلار برای بار همراهی که هیچ هزینه اضافی نداشته باشد، در نظر گرفته شده است. بسیاری از مسترکارتها و کارتهای ویزا هم ، با توجه به بانک صادر کننده مزایای مشابهی دارند.»

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 3

پرینت را خوب بخوانید

همیشه گفته می شود، پرینت را خوب بخوانید!!  دراین صورت بعید است که شما مجبور به استفاده از سیاست بیمه مسافرتی تان شوید، شما چیزی شکفت انگیز نمی خواهید. مثلا، بسته به سیاست، اگر بیمه شما سوالی در مورد طوفان نکرده باشد، ان را شامل نمی شود. وقت بگذارید و جزئیات سیاست را بخوانید و با اسناد و مدارکی که امضا می کنید آشنا شوید. به محدودیتهای پوشش بیمه ای خود توجه داشته باشید.

بسیاری از برنامه های سفر، مربوط به یک بررسی دوره ای است، در زمانی محدود شما می توانید سیاست خود را پیدا کنید و ان را تنظیم نمایید.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 4

بیمه لغو سفر فقط دلایل گزینش شده را تحت پوشش قرار می دهد

بیمه لغو سفر یک گزینه پوششی خوب برای زمانی است که شما مقدار قابل توجهی پول پرداخت کرده اید، و به راحتی قادر نیستید پولی را که از دست رفته را دوباره جذب کنید. اگر همه چیز خوب پیش نمی رود، حداقل می توانید پول غیرقابل استرداد را بدست آورید، پیش پرداخت هزینه های سفر به شما برمی گردد. مهم است که توجه داشته باشید که شما فقط از سیاست لغو سفر  می توانید استفاده کنید اگر برنامه سفر به دلایل بسیار خاص لغو شده است.

خود را در برابر هر گونه دلیل قابل تصوری با نوع سیاست مربوط به ان محافظت کنید. انتخاب سیاست لغو بنا به هر دلیلی ، به شما بستگی دارد و انتخاب شما می تواند باشد.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 5

شما تحت پوشش برنامه رایج بهداشتی می باشید

سیاست بیمه سلامتی خود را چک کنید تا ببینید که آیا شما تحت پوشش مراقبتهای بهداشتی در یک کشور خارجی قرار خواهید گرفت یا نه. برخی از برنامه ها  افراد را در خارج از کشور تحت پوشش کامل قرار می دهند. و بعضی دیگر هم، مانند خدمات درمانی، پوشش درمانی زیادی در خارج از کشور ندارند. اگر شما فاقد پوشش کافی پزشکی در خارج از کشور هستید، یک سیاست پوششی بیمه سفر اولیه یا ثانویه را در نظر داشته باشید. سیاست اولیه بیماریها و یا تصادف را تحت پوشش قرار می دهد، در حالیکه، برنامه ثانویه، یک نسخه پشتیبان از برنامه بیمه سلامتی است که محدوده خارج از کشو را هم تحت پوشش قرار می دهد.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 6

طرح تخلیه ایده خوبی می باشد

برخی از طرح های بیمه، طرح تخلیه هستند، یعنی، در صورتی که شما نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشید، بیمه ارائه دهنده، هزینه های بیمارستانی را پرداخت خواهد کرد.  اگر شما از یک بیماری جدی یا حادثه ای در خارج از کشور رنج می برید، گراقیمت ترین جزئ مربوط به تخلیه خواهد بود. بسته به جایی که هستید، می تواند صدها یا هزاران دلار هزینه انتقال شما به بیمارستان و یا کشور خود را برای درمان اورژانس بپردازد. طرح تخلیه همه این هزینه ها را تحت پوشش قرار می دهد.

دو چیز وجود دارد که لازم است شما بدانید. نخست: سیاستهای تخلیه فقط هزینه های انتقال به بیمارستان را می پردازد نه هزینه های درمان پزشکی را. دوم : شما بیمارستانتان را نمی توانید انتخاب کنید، او شما را به یک بیمارستانی که ترجیح می دهد منتقل می سازد، نگران چیزهای دیگر نباشید. مثل همیشه، پرینت را خوب بخوانید.

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر 7

آژانسهای جمع اوری کننده می توانند در خرید به شما کمک کنند

یک راه ساده برای مقایسه برنامه ها هنگام خرید بیمه این است که از یک آژانس آنلاین استفاده کنید که کارهای جمع آوری را انجام می دهد. در چنین سایتهایی، شما جزئیات سفر خود را وارد می کنیدو لیستی از نتایج سیاستهای پشنهاد شده در یافت مینمایید.

سایتهای جمع آوری کننده کمی بزرگتر از سایتهای بزرگ هستند. البته این نوع از سایتها  از یک فروشگاه تک مرحله ای کمتر هستند، انها ارزش یک جستجو را دارند.

مترجم: معصومه صالحی وزیری

منبع:

www.kooleposhty.com

www.smartertravel.com

هشت نکته مهم درباره بیمه سفر

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *