گردشگری ایران

چطور در مسافرت از پول خود مراقبت کنید؟!

چطور در مسافرت از پول خود مراقبت کنید؟!

 

 

 

حمل پول، به ویژه اگر حجم زیادی باشد، همواره یکی از دغدغه های افراد است. حالا تصور کنید در مسافرت هستید و می خواهید از پولتان به بهترین نحو ممکن مراقبت کنید.

به گزارش بانکی ، پول زیاد آنهم در مسافرت هم خیال آدم را راحت می کند و هم دلواپسی می آورد. آسودگی خیال از آن جهت که به مشکل بی پولی برخورد نمی کنیم و دلواپسی به این دلیل که باید برایشان حاشیه امنیت ایجاد کنیم تا دزدیده نشوند.

با توجه به اینکه تعطیلات چند روزه ای را پیش رو داریم و خیلی ها با استفاده از این فرصت به مسافرت می روند، بد ندیدیم راهکارهایی برای بالا بردن امنیت پول در هنگام مسافرت ارائه کنیم:

۱- از کیف پول ارزان قیمت استفاده کنید

حمل کردن کیف های چرم یا به طول کلی گرانقیمت دزدها و جیب برها بیشتر وسوسه می کند. آنها با دیدن ظاهر کیف چنین تصور می کنند که حالا چقدر تراول و پول درشت در کیف شما وجود دارند و چه فرصت خوبی برای قاب زدن پول های شما به دست آورده اند.

سعی کنید کیفتان هرچه کمتر تابلو باشد!

۲- پول هایتان را یکجا نگه ندارید

همه پول هایی را که می خواهید حمل کنید، به هیچ وچه یکجا نگهداری نکنید. مثلا تمام اسکناس ها را توی کیف پول یا کیف دستی خود نگذارید، بلکه آنها را در جاهای مختلف مثل کیف پول، کیف دستی، جیب لباس و غیره تقسیم کنید که اگر دستبردی هم صورت گرفت همه پول ها یکجا از دستتان نرود.

۳- پول هایتان را جاسازی کنید!

می توانید از جیب های داخل لباس یا کیف هایی استفاده کنید که قابلیت پنهان شدن زیر لباس را دارند، طوریکه کسی متوجه وجود آنها زیر لباستان نشود. این کار بخصوص برای مسافرت های خارجی مثل سفر حج بسیار توصیه می شود.

۴-پول زیادی در دستتان نگیرید

وقتی می خواهید پول خریدهایتان را حساب کنید، دقت داشته باشید که پول زیادی را توی دست هایتان نگه ندارید، چون به شدت برای دزدها و جیب برها وسوسه انگیز می شود.

۵- کیف دستی تان را ایمن حمل کنید

کیف دستی تان را طوری روی شانه بیاندازید و یا در دست بگیرید که کمترین شانس برای دزدها باقی بماند. می توانید بند کیف را یکطرفه روی شانه بیانداید یا دستتان را روی کیف بگذارید.

۶- کیف پولتان را مرتب کنید

قبل از اینکه به خرید بروید،، کیف پولتان را مرتب کنید و هر چیزی را سر جای خودش بگذارید تا وقتی خرید کردید و خواستید پولش را حساب کنید، مجبور نباشید آنقدر کیفتان را بگردید که محتوای داخل آن برای همه کسانی که دور و برتان هستند آشکار شود!

۷- به درخواست غریبه ها توجه نکنید

این توصیه به ویژه برای کسانی است که به مسافرت خارجی می روند. اگر یک خارجی اشتیاق خود را برای دیدن پول کشورتان نشان داد، به خواسته اش توجه نکنید و بگویید به همراه ندارید. بسیاری از پول دزدها با این روش از وضع و حال جیب و کیف شما باخبر می شوند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *