گردشگری ایران

چه چیز سبب رنجش و خشم مسافران هوایی می‌شود؟

چه چیز سبب رنجش و خشم مسافران هوایی می‌شود؟

با افزایش وگسترش سفرها، مسئله اخلاق و آداب سفر بیش از پیش توجه عمومی را درمقصدهای مهم گردشگری جهانی بخود جلب کرده است. افزایش مواردی از بدرفتاری از سوی گردشگران در مسیر سفر و محیط های عمومی گردشگری سبب شده است که سایت مسافرتی اکس پدیا دست به نظرسنجی درباره آزاردهنده ترین رفتار مسافران بزند.

اخیرا در اخبار  و گزارش‌ها موارد متعددی از بدرفتاری گردشگران در سفرهای هوایی منتشر می شود از پاشیدن آب جوش بر مهمان دار تا برداشتن اشیای متعلق به هواپیما و مواردی درباره سفرهای میان شهری، رانندگان تاکسی و حتی هتل‌ها سبب شده که شکایت از گردشگران دربرخی شهرهای گردشگری افزایش یابد.

اخیرا طبق تحقیقاتی که اخیرا از سوی موسسه اکسپدیا که یک موسسه مسافرتی آنلاین است، براساس نظرسنجی از بیش از 8500 مسافر هوایی صورت گرفت، روشن شد که گفتگو با صدای بلند با موبایل توسط مسافران دیگر بیش از هرچیز سبب رنجش و خشم مسافران هوایی می‌شود.

به گزارش اکونومیست به استناد همین بررسی‌ها، استفاده از موبایل و امکانات جانبی آن در سفرهای هوایی اگرچه که سبب تسهیل فعالیت‌ها و آسانتر شدن سفرهای هوایی شده اما درعین حال سبب بروز مشکلاتی نیز شده است که پیش از این درسفرهای هوایی وجود نداشت.

در این میان از همه آزار دهنده‌تر گفتگوی تلفنی افراد با استفاده از بلندگوی موبایل است که سبب تحریک خشم و فشار روحی مسافران می‌شود.

دراین گزارش آمده است: «این جمله بیش از هرجمله دیگری ازسوی مسافران مطرح شده که بی‌تردید بی‌ادبانه‌ترین رفتار ی که یکی از همسفران شما می‌تواند انجام دهد،آن است که باصدای بلند با موبایل خود گفتگو کند. »

نکته دیگری که درنظرسنجی اکسپدیا مورد توجه قرار گرفته، پخش موسیقی از بلندگوی موبایل است که سبب آزار اطرافیان می‌شود. این مشکل شامل مشاهده کنندگان انواع فیلم کوتاه و بلند ویا ویدئویا گیم‌های مختلف درموبایل نیز هست. این موضوعی است که من شخصا با آن مواجه شده‌ام هرچند که بیشتر درطبقه دوم اتوبوس‌های لندن دیده‌ام تا در هواپیما اما به هرحال مشکل مشترکی در فضاهای عمومی وسفرهای کوتاه و بلند است.

چه چیز سبب رنجش و خشم مسافران هوایی می‌شود؟ 1

دریک سفر طولانی با قطار که تمام اروپا را می‌پیمودم، با خانواده‌ای مواجه شدم که به کودکان خود اجازه داده بودند بدون توجه به اطرافیان تمام مدت راه با لپ تاپ خود کارتون‌های پرسروصدا را بدون استفاده از هدفون مشاهده کنند. بی شک این هم یکی از بی‌ادبانه ترین کاری است که می‌تواند سفر را به کام همسفران ما تلخ کند.

اما نکته‌ای که ذهن نویسنده این مقاله را درگیر می‌کند این است که این شرایط دیدگاه عمومی ما را نسبت به جهان پیرامون ما تحت تاثیر جدی قرار داده است: « آنچه که بی تردید تغییر کرده این است که ما روش‌های نوینی برای زندگی بهتر و درعین حال برای آزار یکدیگر اختراع کرده‌ایم.

شاید این هم از مواردی است که سبب می‌شود این حس عمومی درانسان ایجاد شود که سفر نسبت به گذشته دشوار تر شده است، صرف نظر از این که واقعا چنین هست یا نه .همان طور که سبب شده بسیاری معتقد شوند دنیا روز به روز جایی بدتر و تنگ تر می‌شود.

منبع:

www.kooleposhty.com

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل

چه چیز سبب رنجش و خشم مسافران هوایی می‌شود؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *