
کاربران کامپیوترهای امروزی در حال تبدیل شدن به کاربران استفاده از اینترنت موبایلها هستند چنانکه در سالهای آینده اینترنت موبایل گوی رقابت را از اینترنت دسکتاپها خواهد ربود.
این روزها با توسعه شبکههای اجتماعی و کاربرانی که به واسطه استفاده از اینترنت به گشت و گذارهای دنیای مجازی می روند بیش از گذشته به چشم میآید، این توسعه نه تنها در حوزههای تجاری و صنعتی بلکه در حوزه گردشگری نیز شکل تازهای به خود گرفته است.
اشکان بروج مدیر لابراتور فناوریهای اطلاعات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف با بیان آنکه سال 2014 نقطه عطفی برای گردشگری الکترونیک و توسعه مباحث کامپیوتری و اینترنتی خواهد بود گفت: چهار نکته توسعه گردشگری الکترونیک در دنیا را رقم خواهد زد، این چهار مبحث شامل محتوا، ارتباطات گروهی و متقابل، شبکههای اجتماعی و تجهیزات هوشمند همراه خواهد بود.
این کارشناس گردشگری در ادامه به 93 درصد گردشگران بینالمللی اشاره کرد که بر اساس نظرات کاربران اینترنتی در خصوص مقاصد سفر خود، تصمیمگیری میکنند و گفت: کشورهایی مانند آلمان و اتریش و سایر کشورهای مطرح اروپایی صفحههای رسمی در شبکههای اجتماعی و سایتهای اینترنتی دارند و اگر ایران بخواهد جایگاهی در گردشگری بینالمللی داشته باشد باید در شبکههای اجتماعی حاضر شود.
وی افزود: تمام این تاکیدات در حالی عنوان میشود که هنگام جستجو در خصوص گردشگری ایران ، (travel to iran)، سایت مرجعی که معرف جاذبههای گردشگری ایران باشد به چشم نمیخورد و اگر هم بتوان چنین سایتی پیدا کرد بسیار ضعیف است.
بروج تاکید کرد: میتوان با توسعه گردشگری الکترونیک جاذبههای دیدنی مناطق را در کمترین زمان با کمترین امکانات و هزینه به گردشگران معرفی کرد.
منبع:
www.kooleposhty.com
میراث فرهنگی
آینده گردشگری الکترونیک در دستان اینترنت موبایل
دیدگاهتان را بنویسید