گردشگری ایران

مصاحبه با حیدر آقا گلی(فعال در حوزه ی گردشگری)

black wallpaper

 

 

 

بسم الله…

 

 

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:

حیدر آقاگلی عباس تبار هستم،متولد سال 1356 در منطقه زیبای بندپی شرقی روستای چالرز ساکن همین منطقه می باشم. کارشناسی ارشد رشته تاریخ گرایش ایران دوره ی اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی تهران . علاقه مند به تاریخ ایران باستان و تحقیقات تاریخی در منطقه خودم بودم ولی تا به حال فرصت تحقیقی دانشگاهی در این خصوص برای من فراهم نشده است . در حال حاضر به عنوان معلم مقطع متوسطه در رشته تاریخ در خدمت آموزش و پرورش بندپی شرقی مشغول فعالیت هستم و شاید همین امر در علاقه مندی ام در مسیر شناخت پدیده های مربوط به گذشته تأثیر بسیاری داشت . همچنین به خاطر علاقه مندی شخصی در حال حاضر در رشته حقوق مشغول به تحصیل هستم .

لطفا رزومه و فعالیت های خود را در زمینه ی گردشگری،برای خوانندگان عزیز ما بفرمایید:

در حال حاضر در مورد روایات شفاهی بندپی و مناطق اطراف  به اتفاق دوستان ، مشغول تحقیق هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک حاصل این تحقیق ثبت روایات شفاهی و افسانه های منطقه ی ما باشد .همچنین در مورد مراسم آیینی 26 عیدماه ( جشن مردگان ) در حال انجام کار تحقیقی هستیم .

مدیریت وب گردشگری بندپی شرقی را برعهده دارم.

عضویت در گروه کوهنوردی کتیوک بندپی.

چه شد که به گردشگری و طبیعت گردی و کوهنوردی علاقه مندی پیدا کردید:

به گردش و کوهنوردی علاقه ی زیادی داشتم مخصوصا زمات تحصیلم در تهران و کوهنوردی در مسیرهای مختلف توچال علاقه مندی مرا به طبیعت و زیبایی های آن بیشتر کرد از سال 85 به همراه گروه کوهنوردی سریج بندپی در برنامه های گروه شرکت کردم و علاقه مندی به طبیعت بیش از پیش شد و سعی می کردم با دوربین تلفن همراه و به تدریج با دوربین نیمه حرفه ای تصاویر زیادی را از زاویه ی نگاه  خودم ثبت کنم .

چه شد که وب گردشگری بندپی شرقی رو به وجود آوردید:

 بیش تر از یک سال است که به این نتیجه رسیدم فرهنگ، آداب و رسوم و زیبایی های طبیعی منطقه خودم را در فضای مجازی به هموطنانم بیشتر بشناسانم به همین دلیل وبلاگ گردشگری بندپی شرقی را بهترین راه تشخیص دادم . و سعی کردم در این مسیر از راهنمایی های دوستانم بی بهره نباشم .

هدفم شناساندن پتانسیل گردشگری بندپی شرقی با توجه بیشتر مسولان منطقه است به کسانی که عاشق طبیعت هستند و دوست دارم مناطق زیبا و تمیزی  که ما در طبیعت می بینیم همیشه پاک و تمیز باقی بمانند.
سعی کردم هر موضوع و عکسی که به نوعی باعث رونق گردشگری در منطقه بندپی شرقی می شود یا تلنگری برای بهتر شدن باشد در وبلاگم قرار دهم . هر چند ممکن است در نگاه اول نازیبا به نظر آید .
شما یه گروه کوهنوردی به نام کتیوک بندپی را دارید،لطفا درباره ی این گروه کوهنوردی توضیح مختصری بفرمایید:
شروع کار گروه سال 90 بود که با 5 نفر سر و شکلی پیدا کرد و به مرور منظم تر شد و الان هم در هر ماه یک برنامه طبیعت گردی یا کوهنوردی برگزار می کند و دارای تقویم ثابتی است . امیدواریم با فعالیت در این گروه بتوانیم از مواهب طبیعی ایران استفاده بیشتری ببریم . ضمنا کتیوک نام کوهی است با اتفاع تقریبی 3200 متر در بندپی شرقی .
لطفا درمورد منطقه ی بندپی شرقی یه توضیحی بفرمایید:
 این منطقه از نظر تقسیمات سیاسی  زیر مجموعه شهرستان بابل و در جنوب این شهرستان واقع شده است .و قسمت زیادی از وسعت این منطقه را جنگل و کوهستان در بر گرفته است . این منطقه از سمت شمال به بخش گتاب شهرستان بابل ، از شمت غرب به منطقه بندپی غربی ، از شمت جنوب به لاریجان آمل و ارتفاعات شهرستان فیروزکوه و از سمت شرق هم به منطقه لفور سوادکوه محدود می شود . مراسم آیینی 26 عیدماه ( نوروز ماه ) که جشن کشته شدن ضحاک است هر ساله از بعد از ظهر روز 27 تیر ماه و روز بعد در 28 تیرماه جشن گرفته می شود از مراسم های دیدنی و منحصر به فرد ایران در این منطقه است . از آثار دیدنی بندپی شرقی میتوان به آستانه حاج شیخ موسی در ارتفاع 1800 متر از سطح دریا اشاره کرد . همچنین در این منطقه آبشارهای دیدنی زیادی وجود دارد مثل آبشار کلیره ( بتلیم ) ، آبشار تسکا وسیه ، آبشار درازکش . آب گرم ازرو و گنیوسر که خواص درمانی دارند . از قله های این منطقه می توان به میشینه مرگ با 4200 متر ارتفاع نام برد . قله های شلمجار و بوم با 4000 و 3800 متر از دیگر قله های معروف این منطقه هستند .
و اما حرف آخر شما:
آرزوی بزرگ من در زمینه گردشگری این است که شبکه تلویزیونی گردشگری در ایران راه اندازی شود تا شاهد رونق بیشتر صنعت گردشگری در تمامی ایران باشیم .

آدرس وب آقای حیدر آقاگلی:

 

www.ghardeshgari-bandpey.blogfa.com


آدرس پست الکترونیکی آقای حیدر آقاگلی:

 

katyookgroup@yahoo.com

از آقای حیدر آقاگلی بابت وقت و زمانی را که در اختیار ما بابت این مصاحبه و اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتند نهایت قدردانی را داریم و از خداوند ممنان برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی را میداریم.

تهیه و تنظیم این مصاحبه توسط سایت جامع گردشگری ایران (www.gardeshgariiran.ir)  می باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *