گردشگری ایران

آبشار آسکان، طالقان

آبشار آسکان، طالقان

اسکان 58

آبشار آسکان طالقان در موقعیت جغرافیایی E5104  N3611 در استان البرز واقع است. در مسیر گردشگری که به روستای گته ده منتهی می‌شود سه راهی است که راهی به روستای گراب و درانتها به روستای آسکان دارد.

اگر بخواهید به کنار آبشار بروید پس از عبور از میان درختانی که در کنار هم روییده‌اند به آبشار آسکان می‌رسید. این آبشار در فصول سرد حالتی یخ زده به خود میگیرد که بر جذابیتهای آن می افزاید. در این منطقه زیبا مسیرهای پیاده روی موجود است که گردشگران علاقه وافری به گذر از آن دارند. راه کندوان جاده چالوس به آزادبر، گردنه عسلک، گراب، گته ده، راه های مناسب برای پیاده روی اواخر بهار تا اوایل پائیز است.

 

اسکان 9

منطقه طالقان با مناظر طبيعي بسيار زيباي خود در پنجاه کيلومتري شمال آبيک و بين تهران و قزوين واقع شده است. در مسير جاده طالقان که از آزادراه تهران-قزوين جدا مي شود، پس از صعود به گردنه بلندي که بالاتر از ابراهيم آباد قرار گرفته، دره زيباي طالقان نمايان مي شود. اين دره مابين کوه هاي طالقان و تخت سليمان محصور شده است و طبيعتي سرد و کوهستاني دارد.

اسکان 86

جالب اين است که مسير دسترسي به منطقه طالقان، از استان قزوين ميسر است ولي محدوده شهرک طالقان و روستاهاي مجاور جزو استان تهران و شهرستان ساوجبلاغ مي باشند. در شرقي ترين نقطه دره طالقان و درميان کوه هايي عظيم، آبشار زيباي آسکان پذيراي عاشقان طبيعت است.

اسکان 45

روستاي آسکان در 43 کيلومتري شرق شهرک طالقان واقع است. سراسر اين آبشار در زمستان پر از قنديل هاي يخي بسيار زيبا مي شود که جلوه خاصي از طبيعت به خود مي گيرد. مسير دسترسي به اين آبشار ناهموار بوده و همراه داشتن امکانات کوهنوردي الزامي است. علاوه بر آبشار آسکان در دره هاي اطراف روستاي جوستان نيز آبشارهاي فصلي جوستان گزارش شده که در دسترسي به آن ها وسايل مناسب کوهنوردي را مي طلبد.

منبع :کویرها و بیابان های ایران


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *