گردشگری ایران

آبشار شابیل،مشکین شهر

آبشار شابیل،مشکین شهر

شابیل23

آبشار شابیل در موقعیت جغرافیایی N381922 E475018 در استان اردبیل واقع است. این آبشار در شمال دامنه های قله سبلان (ساوالان) و در 700 متری شمال مجموعه آبگرم شابیل واقع شده است.

شابیل1

ارتفاع آبشار در حدود 30 متر و در ارتفاع 2870 متری از سطح دریا واقع است. چشمه شابيل در مسير صعود به سبلان قرار دارد. آب این چشمه دارای 49 درجه سانتي گراد ذما و دبي 5 ليتر در ثانيه است. مجتمع آب درماني شابيل در دو طبقه شامل بخش هاي مجزاي زنانه و مردانه و هركدام مجهز به استخر ، سالن دوش ، رستوران ، سوئيت ، سونا و جكوزي احداث گرديده و در حال بهره برداري است .

شابیل

شابيل در 42 كيلو متري جنوب مشكين شهر با خواص مفيد در امراض و بيماريهاي كليه و با قابليت  شرب و بهمراه گاز كه در كنار چشمه آبگرم شابيل قابل دسترسي و استفاده است. چشمه آبگرم شابیل دارای ظاهری زلال، شفاف،  کمی ترش‌مزه، بی‌ رنگ و نیز کمی بودار است. این آب گرم به خاطر وجود مقدار زیادی اسید کربنیک برای درمان پادرد و کمردرد مفید است. وجود عشایر ایل سون در منطقه جذابیت خاص وعمیق را تداعی میکند.

 منبع :کویرها و بیابان های ایران

منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “آبشار شابیل،مشکین شهر”

  1. محسن لاهرودی نیم‌رخ
    محسن لاهرودی

    با سلام و خسته نباشید

    می خواستم نکاتی پیرامون مطالب درج شده عرض کنم ،جاذبه های گردشگری شهرستان مشکین شهر جلوه های متنوعی از آثار گردشگری رو داراست مثلا در مرکز بخش مشکین شرقی،شهر لاهرود ،یکی از توابع سه گانه شهرستان مشکین شهر که از دیرباز شاهراه اتصال اردبیل به تبریز و مغان به اردبیل تنها مسیر ارتباطی صعود به کوه 4811 متری سبلان است اطلاعات جامع و کاملی وجود ندارد، این شهر با داشتن آثار متنوع گردشگری از چشم بسیاری از گردشگران مغفول مانده ،آبگرمهای قوتور سویی (برای درمان امراض پوستی) و شابیل(برای درمان دردهای عضلانی )می باشد که در درمانی قطعی می باشد و این نشانگر استعداد های خوب منطقه است و شیروان دره سی (دومین ژئو پارک خاورمیانه)،ات گولی ،جیران گولی ،امامزاده سید ابراهیم خراسانی شهر لاهرود ،غار تاریخی که قدمت آن به ماقبل تاریخ بر می گردد،تفرجگاه جنگلی داغلار باغی لاهرود ،منطقه زیبای کپز و…… لطفا مطالب ارایه شده را تکمیل بفرمایید

    1. زهرا مرادی نیم‌رخ
      زهرا مرادی

      باسلام.بسیار سپاسگزارم از حضور گرم شما
      بسیار ممنونم بابت اطلاعاتی که از جاذبه های گردشگری شهرستان مشکین شهر ارائه فرمودید…
      چشم ما هی سعی خودمان را میکنیم تا مطالب شما را تکمیل کنیم ولی بسیار خوشحال میشویم اگر خود شما مطالب و تصاویر که توسط خود شما میباشد برای ما ارسال فرمایید…
      باتشکر…
      موفق باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *