گردشگری ایران

چگونه مسافر سازگار با محیط زیست باشیم؟

در رابطه با وضعیت زمین نگران باشید زیرا رد پای انسان در آن است.انسان ها به منظور استفاده و افزایش لذت خود آینده ی خود و زمین را به خطر می اندازند.اما با آگاهی نسبت به محیط زیست این آسیب ها کمتر می شود.
حمل و نقل
پرواز های کوتاهتر تاثیر کمتری بر اتمسفر دارند و پروازهای طولانی تر برعکس.البته امروزه خطوط هوایی طرز کار و موار مورد استفاده ی هواپیما را به خوبی در اختیار مسافران می گذارد و آنها را آگاه می کنند.از خطوطی استفاده کنید که تاثیر بد کمتری بر جو داشته باشند.برای حمل و نقل درون شهری نیز به جای کرایه ی یک اتومبیل شخصی از حمل و نقل عمومی و یا دوچرخه استفاده کنید.
چگونه مسافر سازگار با محیط زیست باشیم؟
هتل
هتلی سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید.برخی از این هتل ها تازه تاسیس هستند و برای کار خود نیاز به تبلیغ دارند.با رزرو اتاق در این نوع هتل ها حمایت خود از محیط زیست را اعلام می کنید.
مشاوره ی هتل
بسیاری از هتل ها در حال حاضر به صرفه جویی در آب و انرژی تاکید فراوانی دارند حتی ممکن است هتل سبز هم نباشند.مثلا اگر هوا خوب است به جای استفاده از دستگاههای خنک کننده پنجره ها را باز کنید و از هوا لذت ببرید.هنگام بیرون رفتن تمام لامپ ها را خاموش کنید.این کارها ممکن است ساده به نظر برسند اما سهم عظیمی در حفظ محیط زیست دارند.
چگونه مسافر سازگار با محیط زیست باشیم؟ 1
حمل کیسه
به هرجایی که میروید ،کیسه ای قابل بازیافت همراه خود داشته باشید.از قبول کیسه های پلاستیکی بپرهیزید و فقط کیسه های کاغذی را قبول کنید.با این کار کم کم فروشندگان نیز به عرضه ی کیسه های کاغذی عادت می کنند.
حمایت از مردم محلی
با خرید از مردمان محلی ،صنایع دستی محلی، هنر، محصولات صنعتگری را مورد حمایت قرار دهید.این هم برای شما و هم برای آن مردمان افتخار است که هنر دست آنها را به جای تولیدات انبوه کارخانه ها به خانه می برید.برای سوغاتی هم ازین صنایع استفاده کنید.
محصولات ارگانیک
همیشه از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید.میوه ،سبزیجات ،گوشت ،مرغ و مواد لبنی که توسط مردمان محلی تهیه می شوند،طبیعی هستند و بهترین منبع برای تغذیه می باشند.
چگونه مسافر سازگار با محیط زیست باشیم؟ 2
انتخاب شارژر
بجای استفاده از شارژهای معمول از شارژهای خورشیدی استفاده کنید.یک وسیله ی کوچک که می توانید آنرا همه جا همراه خود ببرید و در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید و وسایل شارژی خود را به وسیله ی آن شارژ کنید.
چگونه مسافر سازگار با محیط زیست باشیم؟ 3
راهنمای سازگار با محیط زیست
برای تجربه ی سفری لذت بخش ،یک راهنمای سازگار با محیط زیست پیدا کنید.این راهنمای مشتاق هم شما را با مکان های سبز شگفت انگیز آشنا می کند و هم شما را در این راستا کمک می کند.
مطلع کردن سازمان محیط زیست
قبل از ترک مقصد ازطریق ایمیل تغییرات خود و کارهایی که انجام داده اید را به سازمان محیط زیست اعلام کنید.این تغییرات به نفع گروههای سازگار با محیط زیست ثبت می شود و برای آنها یک سکه و یا یک امتیاز محسوب می شود.

3D rendering of a pile of green luggage among exotic vegetation

مترجم:سحر مردانه
 
منبع:
www.kooleposhty.com
www.wikihow.com

چگونه مسافر سازگار با محیط زیست باشیم؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *