گردشگری ایران

موزه معاون الملك

موزه معاون الملك

 

معاون المک6ف5

 

تكیه معاون الملك(موزه مردم شناسی) اینبار نگاه دیگری به تكیه معاون الملك شهر كرمانشاه داریم و تیررس نگاهمان موزه ای است كه در قسمت جنوبی این تكیه دایر گردیده و با وسایلی كه در آن قرار گرفته سعی بر این شده كه در رهگذر مردم شناسی استان، اطلاعاتی در اختیار مخاطبین و بازدید كنندگان قرار گیرد.

معاون المک65-3

موزه مورد نظر از غرفه های متعددی تشكیل شده و هر غرفه اطلاعات مخصوص به یك شهرستان از شهرستانهای تابعه استان را در خود دارد. مجسمه های مومی كه در آنها سعی شده ساختار ویژه چهره و اندام اهالی ساكن در هر منطقه رعایت شود،با پوشش های مخصوص بخود غرفه ها را زینت بخشیده اند.

معاون المک635

حتی نوع بناها و مصالحی كه جهت خانه سازی اهالی شهرستانهای مختلف به كار گرفته میشوند مورد توجه قرار گرفته و بیننده آگاه میگردد كه كدامیك از اهالی در مناطق گرمسیری و كدامیك در مناطق كوهستانی و یا ییلاقی سكونت دارند.

معاون المک565

انواع و تنوع پوشش مجسمه ها نیز بسیار قابل توجه است و بیانگر سلیقه های زیبایی كه هر یك سعی نموده است یا توجه به آب و هوای منطقه خود و همچنین فرهنگ حاكم بر آنجا به این امر بپردازد. قومیت های مختلف استان كه مجموعه ای از كردها،لرها،لك ها و ترك ها را تشكیل می دهند تنوع زیستی و فرهنگی بسیاری را پدید می آورد و آنها را به استفاده لوازم زیستی متعددی سوق داده كه چنین گرایش هایی را می توان در موزه مردم شناسی تكیه معاون در دو بخش پوشاك و زیور آلات و همچنین ابزار و وسایل مربوط به كار و زندگی به عینه دید و اطلاعات ارزشمندی را كسب نمود.

معاون المک65 معاون المک معاون الملک معاون المک 2 معاون المک 45 معاون المک4 معاون المک54

منبع :رسانه مجازی نگاه


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *