گردشگری ایران

هیجان عبور از پل معلق پیرتقی

هیجان عبور از پل معلق پیرتقی

آخر هر هفته پل معلق «پیرتقی» واقع در دره های عمیق و زیبای شهر هشجین شاهد ماجراجویی و عاشقان زندگی در اوج هیجان است.

پل معلق پیرتقی، درست شبیه تصویرهایی است که از پل های خطرناک دنیا دیده اید. بلند و طولانی با طناب هایی که چوب های لرزان را کنار هم نگه داشته و از روی دره های عمیق می گذرد. این پل در محل اتصال دو رودخانه گیوی چایی و قزل اوزن ساخته شده و ۷۰ متر طول و یک متر عرض دارد و ارتفاع آن از رودخانه به ۶۰ متر  می رسد. برای گذر از این پل باید مقدار زیادی دل و جرات، کفش کوهپیمایی ساده، لباس فصل و ترجیجا کاپشن بارانی همراه داشته باشید.

در گذر از پل، صدای خشک چوب ها، نسیم خنک هشجین و ریزش آرام آب از دل کوه فضا را رویایی تر می کند. یک رویای پرهیجان و ترسناک که با گذر از مسیر ۷۰ متری پل می تواند تبدیل به آرامشی دلنشین شود. روستای پیرتقی که در نزدیکی پل قرار دارد، تنها یک خانوار ساکن دارد و پیش از این، مورد استفاده پژوهشگرانی بود که برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه سفر می کردند.

 پیر تقی 3321 پیر تقی 332 پیر تقی 29 پیر تقی 22 پیر تقی761 پیر تقی 120 پیر تقی00 پیر تقی711 پیر تقی22 پیر تقی762 پیر تقی721 پیر تقی7651 پیر تقی71 پیر تقی72 پیر تقی62 پیر تقی7 پیر تقی2 پیر تقی8732 پیر تقی87 پیر تقی83 پیر تقی8 پیر تقی پیر تقی6532

تصاویر از سید ساجد یعقوبی

تاریخ: ۷ فروردین۱۳۹۴

منبع :وبسایت شهر هشجین


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “هیجان عبور از پل معلق پیرتقی”

  1. مجید نیم‌رخ

    با سلام و ممنون از معرفی خوبتون
    با اینکه پل از استحکام بالائی برخورداره ولی عبور از روی پل به این وضعیت بسیار خطرناک هستش و به گفته سازندگان پل هنگام عبور از روی پل باید افراد با فواصل حداقل 10 متری از همدیگر حرکت کنند .
    آدرس اینترنتی شرکت طراح و سازنده پل : http://www.bandgarjam.com

    1. مرضیه فلاح زاده نیم‌رخ
      مرضیه فلاح زاده

      با سلام و عرض ادب
      سپاس از حضور گرم شما
      ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در مورد این پل در اختیار ما قرار دادید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *