گردشگری ایران

آبشار آب مراد لاسم، آمل-لاریجان

آبشار آب مراد لاسم، آمل-لاریجان

اب مراد ث9

آبشار آب مراد در موقعیت جغرافیایی N354705 E521502 در استان مازندران واقع است. ازمکان‌های دیدنی و زیبای منطقه بالا لاریجان – منطقه روستای لاسم شهرستان آمل مجموعه آبشار‌های دیدنی معروف به آب مراد است که در دامنه شمالی خط الاراس دوبرار قرار دارد که تعداد آنها به طور تقریبی به 13 آبشار می‌رسد.

اب مراد87

از این میان فقط اولین و بلندترین آنها که در پایین‌ترین نقطه آن در شکاف دو صخره قرار دارد و منظره بسیار زیبایی را پدید آورده و به آسانی در دسترس می‌باشد. آبشار آب مراد در گذشته تفرجگاه شاهان قاجار از جمله ناصر الدین‌شاه بوده است که بر سر در ورودی غار این ابیات با تصاویر بدیع و زیبای شکار و شکارچی بر روی سنگ حک شده و قدمت تاریخی دارد. این دو بیت را ناصرالدین شاه گفته است.

 

اب مراد 3

در بالای آبشار یخ و برف دائمی (یخچال) وجود دارد که در بهار ، آب آن بسیار زیاد بوده و رفته رفته تا شروع سرمایی دوباره کاهش می‌یابد . وجود پوشش گیاهی زیبا و تخته سنگ‌های صیقل داده شده به وسیله آب و آبشارهای کوچک در مسیر رسیدن به آبشار اصلی و نوای چوپانان و وجود قله کوه دماوند در روبرو و آب بسیار سرد و گوارا این منطقه را به بهشتی حیرت‌انگیز بدل کرده است. مردم روستا از قول پیشینیان میگویند: هر که حاجتی داشته باشد و به زیر آبشار رود به مرادش خواهد رسید.

 اب مراد1

برای دسترسی به آن می بایست از دهکده لاسم فاصله گرفت و از قسمت مرکزی دهکده فاصله گرفته وبا پیاده روی در چند کیلومتری جاده خاکی به آن رسید که در این مسیر می بایست از کنار رودخانه بزرگ لاسم که منتهی به رود خانه هراز می شود گذر کرد. در این مسیر  باغ هایی پر از محصولات کشاورزی به چشم میخورد.

اب مراد

منبع :کویرها و بیابان های ایران

 

منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *