گردشگری ایران

آبشار ابوالفارس ،رامهرمز

آبشار ابوالفارس ،رامهرمز

ابولفارس9

آبشار ابوالفارس در موقعیت جغرافیایی N312150 E495144 در استان خوزستان واقع است. این آبشار در رشته کوه‌های زاگرس در شمال رامهرمز در منطقه‌ زیبا و کوهستانی ابوالفارس در روستای دوگچه واقع است.

فاصله این آبشار تا رامهرمز 30 کیلومتر است و محیط سنگی آن پوشیده از فسیل‌های جانوری و گیاهی است. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای کشور است.

ابوالفارس

ارتفاع آن تقریباً 12 متر و پهنای حجم ریزش آب آن تقریباً 2 متر است و در قسمت پایین آبشار و محل ریزش آب به سطح زمین یک حوضچه سنگی بسیار جالبی پدید آمده است که محل زندگی آبزیان می‌باشد. با توجه به خشکی کوه‌های زاگرس در منطقه خوزستان، وجود چنین آبشاری توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

  آب اين آبشار از چشمه‌هاي كوه‌هاي ابوالفارس سرچشمه مي‌گيرد و در نهايت به رودخانه مارون اين شهرستان سرازير مي‌شود.

ابو

در حال حاضر حدود پنج روستا از آب شيرين و قابل شرب آبشار ابوالفارس استفاده مي‌كنند. در كنار آبشار ابوالفارس تنوع زيستي گياهي متعددي هم چون درختان كنار و خر زهره به چشم مي‌خورد. هم چنين اين آبشار نقطه بكري به شمار مي‌رود كه با وجود كوهستان زيباي اطراف با اشكال مختلف طبيعي و جاذبه‌هاي فوق‌العاده مي‌توان با ايجاد امكانات آن جا را به نقطه بكر گردشگري در خوزستان تبديل كرد. جاده دسترسي به آن تا حدودي ناهموار بوده و فاقد هر گونه امكانات گردشگري است.

منبع :کویرها و بیابان های ایران


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *