گردشگری ایران

تکیه میدان قلعه کرمان

تکیه میدان قلعه کرمان

 

قلعه کرمان 10

 

تکیه و مسجد میدان قلعه کرمان نام این تکیه ومسجد بر گرفته از بازار میدان قلعه که مشهور به قلعه محمود است گرفته شده است .بازار قلعه در قدیم از رونق خوبی برخوردار بوده است .

قلعه کرمان 11

به همین دلیل کسبه و بازاریان این محل اقدام به ساخت مسجدی چسبیده به این بازار می کنند که نامش تکیه و مسجد میدان قلعه است.این مسجد در خیابان امام خمینی (ره ) شهر کرمان در نزدیکی مسجد امام خمینی (ره )و تکیه مدیر الملک قرار دارد .

قلعه کرمان 9

به همین دلیل معمار مسجد میدان قلعه در ساخت آن از معماری این دو اثر تاریخی بهره گرفته است و شکل تزیین ورودی و داخل این مسجد به شکل زیبایی مزین به کاشی ها و نماهای زیبایی است .

قلعه کرمان 8

ورودی اصلی این مسجد رو خیابان بزرگ امام خمینی (ره) است . سقف این مسجد آجرنما است که به صورت ضربی در هم قفل شده است و با نماهای زیبایی در وسط سقف کاشی و مقرنس کاری شده است که به زیبایی مسجد افزوده است .

قلعه کرمان 6

ستون های بزرگ این مسجد مثل سقف آجری و به صورتی ضربی می باشند . کار جالبی که در این مسجد انجام شده تصویر عده ای از کسبه که از دست اند ر کاران بنای مسجد بوده اند با اسم در گوشه ای از مسجد در معرض دید قرار داده است . در این مسجد در مناسبتهای مذهبی ، مراسم های با شکوهی برگزار می گردد

قلعه کرمان 5 قلعه کرمان 4 قلعه کرمان قلعه کرمان 1 قلعه کرمان2 قلعه کرمان 2 قلعه کرمان 3

منبع :رسانه مجازی نگاه

تنظیم و عکس :محمود خواجه بهرامی

 

منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *