گردشگری ایران

درخت سرو – ابرکوه

درخت سرو – ابرکوه

سرو 56

ابرکوه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که در مرکز ایران و در محدوده استان یزد واقع شده است.هم اکنون آثار باستانی بسیار زیادی از روزگاران گذشته در این مکان به جای مانده است که نشان از وجود تمدنی بیاد ماندنی و قدیمی دارد.

 

سرو 12

 

اثری که اگر آنرا از عجایب بدانیم اغراق نکرده ایم و آن وجود یک درخت سرو کهن سال و بلند است که بر پایه ارزیابی متخصصین فن و از جمله یک دانشمند مشهور مانند پرفسور الکساندروف  روسی عمر این موجود زنده را بیش از چهار هزار سال دانسته اند و به اعتقاد برخی دیگر از دانشمندان تا هفت هزار سال از عمر این درخت می گذرد.

 

 

سرو

 

این درخت مشهور که هنوز نیز سرسبز وبا صلابت در مرکز این شهر خودنمایی می کند دارای ارتفاعی بالغ بر 33 متر می باشد و محیط آن حدود 16 متر است.

 

سرو 667

 

درخت سرو کهن ابرکوه در نوع خود بی نظیر است.در نزهه القلوب آمده است:در آنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد چنانکه در عهد کیانیان سرو کشمیر و بلخ شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است و درخت سروی در ایران زمین مثل آن نیست.گفتنی است که این سرو کهن به عنوان یکی از آثار ملی تحت شماره 3 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *