رفع بی خوابی و بهبود خواب گردشگران

رفع بی خوابی و بهبود خواب گردشگران

رفع بی خوابی و بهبود خواب گردشگران

 

 

توصیه های بسیار مهم بهداشتی برای رفع بی خوابی و بهبود خواب گردشگران

بهترین و درست ترین روش درمان بی خوابی، شناخت علت و چگونگی درمان آن می باشد، این ناراحتی ممکن است در مسافرت ها و دوران عادی زندگی پیش آید، لذا توصیه می گردد به نکات ذیل توجه نمایید:

۱- از شام سبک استفاده کنید و قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید، بهترین غذای شب؛ سوپ، سبزیجات، پنیر و یا ماکارونی کم چرب به مقدار کم می باشد.

۲- حداقل ۲-۴ ساعت قبل از خوابیدن، از نوشیدن قهوه، چای و انواع نوشابه های کافئین دار خودداری کنید.

۳- از مصرف دوغ ، ماست، و کاهو که حالت خواب آور دارند، قبل از به بستر  رفتن فراموش نکنید.

۴- قبل از رفتن به رختخواب، یک لیوان آرامش بخش مانند به لیمو و یا چای گیاهی بنوشید.

۵- سعی کنید خواب خوب ببینید، برای این کار به محل و شرایط خوابیدن خود اهمیت بدهید. اتاق خواب نباید زیاد سرد یا گرم باشد، بلکه هوای تازه و مناسب داشته و ساکت آرام باشد.

۶- استرس و مشغله ذهنی و افکار مربوط به مسائل مختلف را از ذهن خود دور کنید.

۷- سعی کنید به زندگی خود نظم خاصی بدهید، راس ساعت غذا بخورید و سر ساعت بخوابید.

۸- حمام آب گرم، غذای سالم وسبک، موزیک ملایم و انجام حرکات نرمشی قبل از به خواب رفتن، نقش بسیار مهمی دربهبود خواب دارند.

۹- از نگهداری و استفاده وسایل الکتریکی مانند تلفن همراه ، تلویزیون و کامپیوتر در اتاق اجتناب کنید.

۱۰- برای ایجاد خستگی جسمی در طول روز حرکات و فعالیتهای بدنی و جسمی کافی داشته باشید، پیاده روی در صبح و یا شب قبل ازخواب توصیه می گردد.

۱۱- از دیدن سریالهای ترسناک و مطالعه کتابهای مهیج خودداری نمایید.

۱۲- لباس خواب باید راحت و تمیز و بهداشتی باشد.

منبع:

www.kooleposhty.com

www.azsafar.com

رفع بی خوابی و بهبود خواب گردشگران

نظرات ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *