گردشگری ایران

فصلهای گردشگری و هزینه های سفر

در اینجا واژه “فصل” اصطلاحاً مورد استفاده قرار گرفته و لزوماً دوره آن به میزان ماه های یک فصل نمی باشد. به عنوان مثال تعطیلات 22 بهمن و یا نوروز فصل شلوغی است در صورتیکه چند روزی بیشتر بطول نمی انجامد. معمولاً این فصول برای مقاصد گوناگون ، متفاوت و حتی متضاد می باشد به عنوان نمونه در بازار ایران کشور ترکیه در فصل زمستان در Low Season قرار دارد حال آنکه کشور امارات متحده عربی – دبی در High Season .

فصلهای گردشگری و هزینه های سفر

فصل شلوغى High Season

فصلهای گردشگری و هزینه های سفر 1

فصل خلوتى Low Season

در فصل خلوتی Low Season موسسات مرتبط با گردشگری به خاطر گذار از این فصل و جلوگیری از لطمات ناشی از رکود بازار معمولاً امتیازاتی را به مسافران ارائه می دهند . گوشه ای از این امتیازات عبارتند از :

1. بعضى ازهتلها با علم به این که تخت اضافى بچه ها نرخ مشخصى دارد با این وجود به لحاظ ارائه خدمات مطلوب و تبلیغات برای فصل شلوغی از دریافت وجه اضافى جهت تخت بچه هاى زیر 12 سال صرف نظر مى نمایند.

2. خطوط مسافرتی هوائی ، زمینی و ریلی ، هتل ها و آژانس ها به دلخواه خود نرخ هایى ، نازل تر از نرخهاى معمول براى مسافران قائل مى شوند و این تخفیف به موقعیت ، فصل کار و میل و اراده آنان بستگى دارد .

3. تخفیف براى مسافران گروهى بخصوص براى گروه هائی که سعى کنند در فصلهاى خلوت براى خطوط مسافرتی هوائی ، زمینی و ریلی ، هتل ها و آژانس ها، مسافران جمعى یا توریستى جلب نمایند .

4. در متلها و به خصوص هتلهاى کنار دریا مسأله تخفیف نرخ از اهمیّت خاصى برخوردار است زیرا در فصل زمستان (Low Season) که هتلهاى کنار دریا خلوت است شاید این بهترین ابزار جهت جذب بخشی از مشتریان باشد .

منبع: www.kooleposhty.com

فصلهای گردشگری و هزینه های سفر

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *