گردشگری ایران

معرفی کتاب (برنامه ریزی توسعه جهانگردی رویکردی همپیوند و پایدار)

برنامه ریزی توسعه جهانگردی رویکردی همپیوند و پایدار

 

 

 

فصل اول: بانگاهی به گردشگری در جهان امروز، مروری سریع به موضوع برنامه­ریزی توسعه جهانگردی دارد. در این فصل، نه تنها اطلاعات آماری و روندهای بین­ المللی گردشگری برای آشنایی با بزرگی و تحول پیوسته جهانگردی مطرح می­شود بلکه به تعریف هریک از واژه­ها و عبارت­های تخصصی بخش گردشگری براساس تعریف­های ارایه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی اشاره شده است.

فصل دوم: با نگاهی گذرا به تاریخ تکامل سفر و گردشگری، به بررسی روندهای توسعه جهانگردی دردنیای امروز پرداخته است. بررسی اهمیت برنامه­ریزی برای توسعه جهانگردی و ویژگی­های نظام گردشگری از دیگر مباحث این فصل است.

فصل سوم: با تعریف برنامه­ریزی به­طور کلی و برنامه­ریزی گردشگری به­طور مشخص آغاز شده، رویکردها و فنون معاصر برنامه­ریزی جهانگردی را بررسی و فرایند برنامه­ریزی راتشریح کرده است. سطوح تدوین برنامه توسعه جهانگردی، پیش امکان­سنجی و شرح خدمات انجام پروژه برنامه­ریزی از بخش­های این فصل است.

فصل چهارم: فرایند اساسی برنامه­ریزی را برای برنامه­ریزی توسعه جهانگردی در سطوح ملی و منطقه­ای تشریح می­کند؛ ملزومات تهیه یک برنامه توسعه جهانگردی در یک روش تلفیقی را مشخص کرده؛ یک دید جامع از فرآیند برنامه­ریزی، به دست می­دهد.

فصل پنجم: پیمایش و ارزیابی جاذبه­ها را مد نظر دارد. انواع جاذبه­ها و فعالیت­های جهانگردی را دسته­بندی و عناصر هر دسته را مورد بررسی قرار داده است معرفی فنون ارزیابی جاذبه­ها بخش پایانی مطالب این فصل است.

فصل ششم: به زیر ساخت­ها، خدمات، تسهیلات و بازارهای جهانگردی پرداخته است. در این فصل الگوهای پیمایش بازار جهانگردی، خصوصیات مطرح برای بخش­بندی بازار و الگوهای جهانی مسافرت و تمایلات جهانگردی در سطوح ملی بررسی شده است. موضوع­های قابل توجه برای پیمایش تسهیلات و خدمات موجود جهانگردی نیز در این فصل مطرح شده­اند.

فصل هفتم: به تلفیق یافته­ها و نتایج پیمایش­ها اختصاص دارد. فنون پیش ­بینی تعداد تخت و اتاق، تعریف و تحلیل وجوه مختلف ظرفیت تحمل و تعیین حداکثر تعداد مجاز گردشگر برای یک ناحیه در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است.

وزن 450 g
نویسنده دکتر حمید ضرغام بروجنی – عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
اندازه کتاب وزیری
ناشر مهکامه
چاپ 1392
دوره چاپ چهارم
نوع کاغذ معمولی
تعداد صفحات 296
شابک 9789642827374
قیمت پشت جلد 11500تومان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *