گردشگری ایران

معرفی کتاب (خوشه های گردشگری / از نظریه تا عمل)

خوشه های گردشگری (از نظریه تا عمل)

 

خوشه های گردشگری (از نظریه تا عمل)

این کتاب توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی در 132 صفحه و در چهار فصل ابداع خوشه ای، مبانی و مفاهیم خوشه گردشگری، خوشه در صنعت گردشگری، و تحلیل خوشه گردشگری در ایران- بندر انزلی منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1394

نویسنده: حمید ضرغام، صمد حاجی محمدامینی

نوبت چاپ: 1

انتشارات: دفتر پژوهشهای فرهنگی

در پیشگفتار این کتاب آمده است:   

تکامل خوشه نیازمند اقدامات سازمان یافته برای ترویج شبکه های خلاق کسب و کارهای گردشگری است و برای رسیدن به این مهم لازم است ارتباط میان شرکت گردشگری، دولت و دانشگاه تسهیل و در نتیجه همکاری توسعه نوآوری و شرکت کنندگان علاقه مند به منافع ارائه شده توسط خوشه های کسب و کار تشویق شود. با این حال، تجربه برخی از کشورها نشان داده است که اتصال دانشگاه ها، موسسات تحقیقات و فناوری با بنگاه های گردشگری یک پیش نیاز برای تشکیل خوشه به منظور تقویت تبادل رموز کار و نوآوری از طریق خوشه های کسب و کار است. بنابراین، هدف راهبردی گردشگری در ایران باید تشکیل شبکه های کسب و کار به عنوان یک پایه و اساس خوشه کسب و کار و نیز ایجاد محیط نهادی ای باشد که محصول گردشگری کشور را به محصولی قابل رقابت بدل سازد.

منبع: www.istta.ir

معرفی کتاب (خوشه های گردشگری / از نظریه تا عمل)

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *