خوشه های گردشگری (از نظریه تا عمل)

 

خوشه های گردشگری (از نظریه تا عمل)

این کتاب توسط دفتر پژوهشهای فرهنگی در 132 صفحه و در چهار فصل ابداع خوشه ای، مبانی و مفاهیم خوشه گردشگری، خوشه در صنعت گردشگری، و تحلیل خوشه گردشگری در ایران- بندر انزلی منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1394

نویسنده: حمید ضرغام، صمد حاجی محمدامینی

نوبت چاپ: 1

انتشارات: دفتر پژوهشهای فرهنگی

در پیشگفتار این کتاب آمده است:   

تکامل خوشه نیازمند اقدامات سازمان یافته برای ترویج شبکه های خلاق کسب و کارهای گردشگری است و برای رسیدن به این مهم لازم است ارتباط میان شرکت گردشگری، دولت و دانشگاه تسهیل و در نتیجه همکاری توسعه نوآوری و شرکت کنندگان علاقه مند به منافع ارائه شده توسط خوشه های کسب و کار تشویق شود. با این حال، تجربه برخی از کشورها نشان داده است که اتصال دانشگاه ها، موسسات تحقیقات و فناوری با بنگاه های گردشگری یک پیش نیاز برای تشکیل خوشه به منظور تقویت تبادل رموز کار و نوآوری از طریق خوشه های کسب و کار است. بنابراین، هدف راهبردی گردشگری در ایران باید تشکیل شبکه های کسب و کار به عنوان یک پایه و اساس خوشه کسب و کار و نیز ایجاد محیط نهادی ای باشد که محصول گردشگری کشور را به محصولی قابل رقابت بدل سازد.

منبع: www.istta.ir

معرفی کتاب (خوشه های گردشگری / از نظریه تا عمل)

By زهرا مرادی (مدیر سایت)

من یک آدم کاملا عادی و معمولی هستم که عشق به کشورم ایران و گردشگری آن دارم که این عشق باعث شد این سایت را در سال ۱۳۹۲ با دوست عزیزم و یک تن از عزیزانم (حامی همیشگی این سایت) ، راه اندازی کنم.این سایت به هیچ نهاد دولتی، سازمان و یا شرکت خصوصی وابسته نیست و کاملا شخصی و خودجوش می باشد و هیچ پشتوانه ی مالی پشت این سایت وجود ندارد و تا الان با هزاران بالا و پایین های اقتصادی، این سایت را سرپا نگه داشتم و آن هم فقط به خاطر تعلق خاطر من به این سایت (مانند فرزندی برای من) و مهمتر از همه خدمت و آگاهی رسانی در زمینه گردشگری به مردم عزیز ایران می باشد. نمی دانم تا چه حد رضایت بازدیدکنندگان عزیز را فراهم کنم ولی تا آنجایی که در توانم باشد، به این کار ادامه خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *