درباره کتاب
۱- کتاب حاضر مجموعهای از مفاهیم اساسی علم گردشگری در قرن حاضر است که بهوسیله محققان و صاحبنظران این رشته انتخاب شدهاند. لذا منبعی است قابل اعتبار و اعتماد.
۲- این کتاب با نگاهی نو به موضوعات گردشگری، بازارهای نوظهور و مدلهای نوین توسعه را مورد بحث قرار میدهد و به شکلی درست و منطقی، محتوا و بستر گردشگری جهانی را ترسیم میکند.
۳- برای دانشجویان و علاقمندانی که بهتازگی وارد عرصه گردشگری شده و یا قبلا مطالعات محدودی در این زمینه داشتهاند، این کتاب نقطه شروع بسیار مناسبی برای آشنایی آنها با مفاهیم اساسی گردشگری است.
۴- در ذیل هر مفهوم، موضوعاتی مطرح شده که علاوه بر آشنا ساختن خواننده با مفهوم و پیچیدگیهای آن، راه را برای مطالعات و کنجکاویهای بعدی هموار میکند.
۵- نویسندگان کتاب تلاش کردهاند، در عین موجز بودن، هر یک از مفاهیم را بهطور جامع توضیح دهند، از اینرو، خواننده با صرف حداقل زمان ممکن، میتواند حداکثر مطالب جدید را مطالعه کرده و به خاطر بسپارد.
از این رو:
۱- دانشجویان میتوانند به اثربخشترین و کاراترین شکل، با مهمترین مفاهیم گردشگری قرن ۲۱ آشنا شوند.
۲- اساتید و مدرسان دانشگاههای سراسری، پیامنور، آزاد، جامع علمی کاربردی و آموزشگاههای گردشگری میتوانند با صرف کمترین وقت، مطالبی بهروز و معتبر و مفید را در حوزه گردشگری در اختیار دانشجویان خود قرار دهند.
۳- راهنمایان تور، مدیران فنی، فعالان و علاقمندان به این حوزه میتوانند با صرف کمترین انرژی، رویکردی علمیتر بهکار و فعالیت خود پیدا کرده و با تحلیلی موشکافانهتر، خلاقیت خود را پرورش داده و در مسیر نوآوری گامهای بلندتری بردارند.
درباره ترجمه
در ترجمه کتاب نیز سعی شده است مانند کتاب اصلی، در عین موجز بودن، تمام محتوا بهطور دقیق و روان به خواننده فارس زبان منتقل گردد. از مشکلات اساسی در ترجمه این کتاب، نیاز مترجم به آشنایی با همهی مفاهیم مطرح شده بود. بهعلاوه، وجود اصطلاحات فراوان و نیاز به معادلیابی برای هر یک از آنها مشکل را دوچندان مینمود. باید خاطر نشان کرد که ایجاز معمولاً همراه با ابهام است. در کتاب حاضر نیز، این مشکل گاه به چشم میخورد. هرچند نویسندگان تمام تلاش خود را بهکار بستهاند تا متنی روان و منسجم تدوین کنند ولی به علت محدودیت فضای نگارش و گستردگی و عمق برخی از مفاهیم نتوانستهاند در بخشهایی از کتاب، این انسجام و یکپارچگی را حفظ کنند. البته، از آنجا که مترجم خود کارشناس ارشد مدیریت گردشگری است، هر جا که لازم بوده، بدون تحریف محتوا و با رجوع به منابع مورد استفاده کتاب اصلی، به رفع ابهام اقدام کرده است. در متن اصلی، مفاهیم به ترتیب حروف الفبای انگلیسی مرتب شدهاند که در ترجمه نیز همین روند حفظ شده است.
نویسندگان این کتاب عبارتند از ملانی اسمیت، نیکولا مک لئود و مارگارت هارت روبرتسون که هر سه از اساتید و پژوهشگران مطرح گردشگری هستند.
مترجم کتاب جعفر باپیری است که دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تبریز است. او در سال ۱۳۸۸، موفق به کسب رتبه یک در کنکور کارشناسی به کارشناسی ارشد رشته مدیریت گردشگری شد.
ترجمه کتاب شامل ۲۱۱ صحفه است. این کتاب به همت انتشارات مهکامه به چاپ رسیده و با قیمت ۷۹۰۰ تومان از مراکز ذیل قابل تهیه است:
نشر و پخش مهکامه: تهران- خیابان انقلاب- خیابان فخر رازی- نرسیده به لبافی¬نژاد- کوچه انوری-پلاک ۸- طبقه دوم
تلفن: ۶۶۴۸۸۲۰۳-۶۶۴۹۵۷۶۴
فکس: ۶۶۹۶۱۵۰۹
پست الکترونیک: en_mahkame@yahoo.com
فروش الکترونیک: www.mahkameh.com
سایر مراکز پخش: میدان انقلاب-بین خیابان ۱۲ فروردین و اردیبهشت- کتابفروشی آگاه
فهرست مطالب
انسان شناسی گردشگری
گردشگری هنری
اصالت
کوله به دوشی
گردشگری تجاری
مدیریت بحران
گردشگری فرهنگی
گردشگری سیاه
مدیریت مقصد
اقتصاد گردشگری
اکوتوریسم
گردشگری اخلاقی
گردشگری الکترونیک
اقتصاد تجربه
گردشگری جشنواره ها و رویدادها
گردشگری فیلم و تلویزیون
گردشگری خورد و خوراک
جغرافیای گردشگری
گردشگری سلامت و تندرستی
گردشگری میراث
هویت
گردشگری بومی
گردشگری ادبی
گردشگری سالمندان
تحرک
استعمارگری نوین
برنامه ریزی گردشگری
پساگردشگری
بازسازی
گردشگری مذهبی و معنوی
گردشگری روستایی
خود و دیگری
جامعه شناسی گردشگری
گردشگری علائق ویژه
گردشگری ورزشی و ماجراجویانه
گردشگری پایدار
نگاه خیره ی گردشگر
گردشگری شهری