گردشگری ایران

معرفی کتاب (میراث فرهنگی و گردشگری در کشورهای در حال توسعه)

میراث فرهنگی و گردشگری در کشورهای در حال توسعه

 

 

 

 

کتاب میراث فرهنگی و گردشگری در کشورهای در حال توسعه، اولین کتاب در نوع خود می باشد که به مسائل، چالش ها و روندهای جهانی و منطقه ای مرتبط با میراث و گردشگری در کشورهای کمتر توسعه یافته می پردازد. افزایش روزافزون تعداد گردشگرانی که از جاذبه های میراث بازدید می­کند سبب شده تا حفاظت و مدیریت میراث فرهنگی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا کند. این کتاب گرانبها و تأثیر گذار با استفاده از ایده ها و گفتمان های تئوریکی گردشگری میراث به بررسی موضوعات مطرح شده می پردازد، و از حفاظت ، مدیریت، اقتصاد و توسعه نیافتگی، سیاست و قدرت، به کارگیری میراث، استعمارگری و غیره سخن می گوید.

کتاب حاضر از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول، بنیان های مفهومی عام تر، مباحث و پارادایم هایی که در حوزه گردشگری میراث در کشورهای کمتر توسعه یافته وجود دارند را مطرح می کند. فصل های گنجانده شده در این بخش به موضوعات ذیل می پردازند: منابع میراث و محصول گردشگری؛ نگهداری از یادگارها، سنت­ها و مکان­های میراث؛ سیاست میراث؛ در مناطق مختلف در حال توسعه جهان را مطرح می­کند؛ این مناطق عبارتند از: جزایر پاسفیک، آسیای جنوبی، حوزه کارائیب، آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و شمال افریقا، آفریقای جنوب ساحارا، آمریکای لاتین و اروپای مرکزی و شرقی هرکدام از این مناطق دارای تاریخ، فرهنگ ها، سنت های سیاسی، میراث، مسائل و مشکلات خاص خود است و در برخورد با هرکدام از این عناصر شیوه مختص به خود را داراست.

این کتاب چارچوبها و ابزارهایی را در اختیار مدیران، برنامه ریزان، سیاست گذاران، محققان و دانشجویان میراث و گردشگری می­گذارد تا بتواند پیچیدگی های میراث فرهنگی و گردشگری را در کشورهای در حال توسعه درک کنند.

وزن 630 g
نویسنده اکبر پورفرج, جعفر باپيري
ناشر مهکامه
چاپ 1392
دوره چاپ دوم
اندازه کتاب وزیری
نوع کاغذ معمولی
تعداد صفحات 383
شابک 978-964-2827-59-6
قیمت پشت جلد 15500تومان

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *