گردشگری ایران

مواردی که زمان رزرو هتل باید انجام دهید

مواردی که زمان رزرو هتل باید انجام دهید

 

به هنگام رزرو اطلاع داشتن از هتل محل هتل و نظر مسافرینی که از خدمات هتل استفاده نموده اند، چگونگی رفت و آمد، هزینه های جانبی هتل و مواردی دیگر بسیار مهم می باشد که در زیر به آنها پرداخته شده است.

1.چک کردن محل دقیق هتل را فراموش نکنید

ممکن است هتل ایده آلی را رزرو کرده باشید که توسط جاده های بسیار شلوغ اطراف احاطه شده باشد یا در نزدیکی سطح شیبداری واقع شده باشد یا اینکه به بزرگراه متصل شود؛ در این صورت مکان مناسبی برای قدم زدن نیست. همچنین بیرون رفتن شما نه تنها آزار دهنده بلکه خطرناک هم می تواند باشد. زمانی که هتل را رزرو می کنید به داشتن امکانات اطراف به خصوص نزدیک بودن آنها توجه کنید. ساده ترین و بهترین راه برای حل این مشکلات چک کردن سایت می باشد؛ زیرا اکثر هتل ها نقشه ی مکانی که هتل واقع شده را در سایت قرار می دهند. در غیر این صورت در گوگل سرچ کنید.

2.نظرهای موجود در سایت را هم مطالعه کنید

 

برای رزرو یک هتل یا اتاق باید به موارد مدنظرتان که باعث لذت بردن از اقامتتان می شود توجه داشته باشید.هنگام چک کردن سایت نظر مشاورین یا مردمی که قبلا در مورد هتل تجربه بدست آورده اند را هم بخوانید.همیشه مشکلاتی از قبیل سروصدا،غذای نامناسب و …می تواند وجود داشته باشد که تا در آنجا اقامت نداشته باشید متوجه نخواهید شد.

البته همیشه موارد بد مشاهده نخواهید کرد،بلکه ممکن است برخی از افراد یا مشاورین در مورد امکاناتی که هتل در اختیار مسافران می گذارد تعریف کرده باشند.

3.رفت و آمد از فرودگاه به هتل را بررسی کنید

 

استفاده از وسیله ی نقلیه عمومی برای رفتن به مقاصد اطراف هتل و قرار گرفتن میان مردمان محلی بهترین راه است.اما مسئله ای که وجود دارد رفت و آمد شما به هتل است که اگر از قطارهای درون شهری استفاده کنید ؛با چمدان هایی که همراه دارید؛ بسیار خسته کننده و سخت است و اگر بخواهید ماشین کرایه کنید،هزینه ی بالایی دارد.پس به این مورد هنگام رزرو هتل توجه کنید.

4.به در دسترس بودن پارکینگ و هزینه  توجه کنید

 

اگر با ماشین خود به مسافرت رفته اید در دسترس بودن پارکینگ و قیمت گذاری برای هزینه ی آن را چک کنید. اگر پارکینگ هتل اختصاصی نداشته باشید، شما مجبور هستید از پارکینگ های موجود در اطراف استفاده کنید که هم گران تر است و هم ممکن است چندان برای شما در دسترس نباشد.

5.دسترسی به اینترنت

 

قبل از رزرو هتل؛هنگام بررسی مواردی که ذکر شد؛دسترسی به اینترنت راهم فراموش نکنید.در برخی هتل ها قوانینی برای استفاده از نت وجو دارد؛مثلا:در هر اتاق فقط یک دستگاه می تواند از اینترنت استفاده کند و هزینه ی دستگاه اضافی آزاد حساب می شود.

6.از پرسیدن برای نرخ بهتر نترسید

 

یکی از ساده ترین اما موثر ترین تاکتیک های برای گرفتن یک نرخ بهتر؛پرسیدن و تحقیق است.این باعث می شود که اگر عضو یک انجمن یا گروهی هستید از نرخ بهتری برخوردار شوید.

7. درصورت لزوم با هتل تماس بگیری

 

اگر با هتلی برخورد کردید که نرخ بالایی داشت؛عدم دسترسی به اتاق های ویژه یا اتاق های موجود را در سایت نشان نمی داد،به طور مستقیم با هتل تماس حاصل کنید.زیرا اغلب برای لغو هتل و یا اتاق های اضافی نیاز به حضور شما است.این اطلاعات اگر در سایت موجود نباشد،تلفنی پاسخگو هستند.

8. با سوال کردن مسائل خود را پیگیری نمایید

 

و در آخر توجه داشته باشید که هر سوالی که برایتان پیش می آید مودبانه بپرسید. نگذارید بی پاسخ ماندن سوالاتتان بعدها موجب نارضایتی شما شود.

علاوه بر این درخواست اتاقی در جای خاص،طبقه ی فوقانی،دور از جاده ی اصلی و نزدیک به آسانسور را درخواست کنید. راحت و مودبانه بپرسید شاید آنرا دریافت کردید.

 

 

 

مترجم: سحر مردانه

منبع:

www.kooleposhty.com

www.independenttraveler.com

مواردی که زمان رزرو هتل باید انجام دهید

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *