گردشگری ایران

چرا هنگام سفر با هواپیما پاهایتان باد می کند؟

چرا هنگام سفر با هواپیما پاهایتان باد می کند؟

کارشناسان پزشکی هوایی معتقدند برای این ادعا که تغییرات جوی سبب باد کردن پاها در هواپیما می شود، دلیلی در دست نیست.

آنان اطمینان می دهند که دلیل باد کردن پاها در هواپیما، همان دلیل باد کردن پا بر روی زمین، یعنی عدم تحرک و فعالیت است.

در واقع قلب تنها عضو بدن نیست که مانند تلمبه عمل می کند؛ ماهیچه های پا هم چنین کاری را انجام می دهند. قدم زدن یا پیچ و تاب ماهیچه های پا، به این عمل کمک  می کند. شما درون هواپیما نه تنها محدودیت جنبشی دارید، بلکه پاهایتان نیز به حالت عمود بر کف قرار می گیرند. اگر مدت مدیدی بدون فعالیت عضلانی به همین حالت بنشینید، بر اثر جاذبه، خون و مایعات دیگر در پاهایتان جمع می شود.

ورم پاها واقعا هیچ ارتباطی به پوشیدن یا نپوشیدن کفش – در مدتی که فعالیت نمی کنید -ندارد اگر کفش ها بپوشید، پاها تکیه گاهی خواهند داشت، اما گردش خون درآن ها محدود خواهد شد. درآن صورت پاها احساس تنگی جا خواهند کرد، ولی این کار مانع باد کردن آن ها نخواهند شد. اگر کفش ها را در آورید، احساس راحتی بیش تری خواهید کرد، اما موقع دوباره پوشیدن آن ها دچار دردسر خواهید شد. البته بیش تر ما هنگام سفر چنین کاری نمی کنیم.

جمع شدن مایعات در پا، در اتوبوس، قطار و اداره نیز اتفاق می افتد. پای بسیاری از مردم در خلال روز باد می کند و به همین دلیل برخی نظر می دهند که بهترین زمان خرید کفش بعد از ظهر است. در این هنگام از روز، خیلی ها کفش هایی می خرد که اندازه آنها از اندازه پاها به هنگام بیدار شدن از خواب، بزرگ تر است.

نرمشهای پیشنهادی پا در مسافرت

چرا هنگام سفر با هواپیما پاهایتان باد می کند؟ 1

منبع: www.kooleposhty.com

چرا هنگام سفر با هواپیما پاهایتان باد می کند؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *