گردشگری ایران

نظر گردشگر آلمانی در مورد سفر به ایران

گردشگر خارجی

نظر گردشگر آلمانی در مورد سفر به ایران

گردشگر باسابقه آلمانی که خاطرات و مشاهدات خود را از سه سفر به ایران به صورت یک کتاب سفرنامه منتشر و به همراه فیلم هایی مستند از سفرهای خود شخصا دربین هموطنان و گردشگران علاقه مند به ایران توزیع می کند،ایران را امن ترین کشور منطقه توصیف کرد و گفت:گردشگران خارجی برای سفر به ایران نباید از هیچ چیزی نگران باشند.

ˈآندریا روشکهˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در برلین،گفت: در کنار خاطرات فراموش نشدنی که از دیدنی های فرهنگی و تاریخی بسیار زیبا در ایران برایم باقی مانده است، ماندگارترین چیزی که از سه سفر به این کشور در ذهن خود دارم، میهمان نوازی مثال زدنی و صمیمیت ایرانی ها است که هر مشکلی داشته باشی دوستانه و با مهربانی خاصی برای رفع آن تلاش می کنند.

وی افزود: من به برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عمان، امارات و مصر نیز سفر کرده ام و مردم آنها نیز مهربان هستند اما با صمیمیت و محبت ایرانی ها قابل مقایسه نیست.

این بانوی گردشگر آلمانی که به همراه همسرش از 60 شهر ایران دیدن کرده است،خاطرنشان کرد: فرق مردم کشورهای عربی با ایران دقیقا در همین ویژگی مهم است،ما هرگز در ایران احساس ناامنی نکرده ایم با اینکه خیلی از مواقع در این سفرها به تنهایی مسیر بین شهرها را طی می کردیم، بدون هیچ مشکلی به هر جایی که دوست داشتیم سفر کردیم.

روشکه تاکید کرد: به عنوان یک زن خارجی، در سفرهای خود به شهرهای مختلف ایران کاملا احساس امنیت داشتم و معتقدم این کشور امن ترین کشور منطقه است که همچون سدی محکم و بزرگ درمقابل نفوذ ناآرامی ها مقاومت کرده است.

وی افزود: درحالی که به نظر می آمد دولت گذشته ایران انگیزه زیادی برای تقویت و توسعه گردشگری نداشته باشد، دولت جدید تصمیم دارد روند بازگشایی فضا و سیاست ها را از مسیر بازگشایی راه ورود گردشگران خارجی به کشور انجام دهد.

این گردشگر باسابقه بین المللی خاطرنشان کرد: البته به نظر من دولتمردان ایرانی نباید فقط به دنبال جذب توده ای گردشگر باشند بلکه باید به صورت هدفمند نسبت به توسعه همه زیرساختارهای گردشگری در کشور اقدام کرده و برای جذب با برنامه گردشگران بین المللی تلاش کنند.

روشکه ادامه داد: گردشگران بین المللی در ایران برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه این امکان را دارند تا در بازارهای مختلف حضور یابند بدون اینکه با مشکل خاصی مواجه شده و مورد اذیت و آزار قرار بگیرند، خود ما در سفر به ایران با فرش فروشان بازار و دیگر فروشندگان گفت وگو می کردیم، با آنها چای می نوشیدیم و بدون هیچ خریدی با بدرقه گرم فروشنده از مغازه خارج می شدیم درحالی که در برخی کشورهای عربی مغازه داران برای خرید ؛ گردشگران خارجی را تحت فشار قرار می دهند، این اتفاق نامطلوب را هیچ گاه در ایران ندیدیم.

وی افزود: به طور طبیعی فروشندگان ایرانی نیز بدنبال فروش اجناس و کالاهای خود به گردشگران خارجی هستند اما هیچ گاه به خریداران خود برای خرید در هر شرایطی فشار نمی آورند.

نویسنده آلمانی سفرنامه ایران، ابراز امیدواری کرد که با توسعه گردشگری و افزایش تعداد گردشگران خارجی نیز این خصلت خوب ایرانی ها همچنان پابرجا باقی بماند.

روشکه با بیان اینکه از سفرهای خود به ایران فیلم های مستند نیز تهیه کرده و به همراه کتاب سفرنامه برای شهروندان آلمانی به نمایش می گذارد، گفت: تقریبا تمام کسانی که فیلم های من از ایران را می بینند اعتراف می کنند واقعیت ایران با آنچه در موردش شنیده اند،بسیار متفاوت است و به همین خاطر برای سفر به این کشور زیبا بیشتر تشویق می شوند.

این بانوی گردشگر آلمانی در ادامه افزود: متاسفانه سیاست حاکم بر رسانه های آلمان، القای نگاه منفی به ایران است اما من همه تلاش خود را برای تغییر این نگاه انجام می دهم و بدنبال ارائه تصویری مثبت از این کشور تاریخی و مردم با فرهنگ آن هستم.

چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین از چهارشنبه گذشته با حضور شرکت های فعال در این زمینه از 189 کشور جهان از جمله ایران در آلمان گشایش یافت و تا یکشنبه 18 اسفند پذیرای علاقه مندان به این صنعت خواهد بود.

در نمایشگاه امسال در مجموع 10 هزار و 147 شرکت و موسسه فعال در صنعت گردشگری از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران با معرفی جاذبه های گردشگری خود به علاقه مندان، برای جذب بیش از پیش گردشگران خارجی تلاش خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران همچون سال های گذشته به عنوان یکی از کشورهای مطرح در عرصه گردشگری بین المللی در این نمایشگاه حضور داشته و 14 شرکت و موسسه فعال در زمینه گردشگری در غرفه ای به مساحت 120 متر مربع در فضایی متفاوت از سال های گذشته، جاذبه های فرهنگی- تاریخی کشورمان را به علاقه مندان سفر به ایران معرفی می کنند.

به گفته مسوولان برگزار کننده نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین، محور اصلی نمایشگاه امسال به موضوع گردشگری جوانان اختصاص یافته و همچنین سفرهای ماجراجویانه و زندگی در چادرهای اقامتی در طبیعت آزاد( اکو توریسم) مورد توجه قرار گرفته است.

منبع :تابناک


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

6 پاسخ به “نظر گردشگر آلمانی در مورد سفر به ایران”

  1. دانیال نیم‌رخ

    سلام وخسته نباشید .من برای اولین بار هست که از سایت شما بازدید می کنم ولی در همین مدت کوتاه جذب مطالب سایت شدم امید وارم که در این راه روز به روز موفق تر باشید.همچنین از شما و همه بازدید کنندگان دعوت می کنم که از شهرمن بازدید کنید .در همین خصوص وبلاگی طراحی کردم که در اون به معرفی جاذبه های گردشگری شهرم می پردازم و از شما دعوت می کنم از اون بازدید کنید.

    1. مرضیه فلاح زاده نیم‌رخ
      مرضیه فلاح زاده

      با سلام و عرض ادب
      سپاس از حضور گرم شما
      نظر لطفتون هست ما هم برای شما ارزوی موفقیت داریم ما از ویلاگ شما بازید کردیم وامیدواریم روز به روز پر بارتر شود
      موفق باشید

  2. آرزو نیم‌رخ
    آرزو

    سلام
    مرسی از سایت خوب و خواندنی و قابل پیگیری تون
    یه سوال؟ شما با گردشگرانی که به جزیره کیش هم سفر کرده اند و به طور اختصاصی نکته یا مطالب جذابی از اونجا دارند که بگن یا گفتن و دیده نشده صحبت کردید؟

    1. زهرا مرادی نیم‌رخ
      زهرا مرادی

      باسلام و عرض ادب…
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم شما…
      ممنونم از حسن توجه و لطف شما نسبت به سایت ما…
      متاسفانه اطلاعی در این باره ندارم ولی اگر اطلاعی پیدا کردم حتما به ایمیل شما ارسال خواهم کرد…(اگر دوستان دیگری در این باره اطلاعی دارند ممنونم می شوم که در اینجا با ما به اشتراک بگذارند…)
      سلامت و موفق باشید…

  3. ماهان فلای نیم‌رخ
    ماهان فلای

    منم تو اصفهان یه توریست آلمانی دیدم. خیلی از ایران تعریف کرد و از سفرش لذت برده بود
    خدا خیرتون بده که این همه مطلب مفید و جالب میزارین

    1. زهرا مرادی (مدیر سایت) نیم‌رخ
      زهرا مرادی (مدیر سایت)

      باسلام و عرض ادب…
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم شما…
      چقدر عالی که شما هم این تجربه را داشته اید و تایید می کنید…
      ممنونم از حسن توجه و لطف شما نسبت به سایت ما…
      موفق و سلامت باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *