گردشگری ایران

خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش

 

بومیان کیش87

 

خانه مردم شناسی بومیان کیش در یک بنا با قدمت 200 سال در قدیمی ترین محله جزیره کیش (سفین قدیم) قرارد دارد. این خانه در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع حدود 200 سال پیش بنا شده و دارای 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و حیاط خانوادگی بوده و از سبک معماری کاملاً بومی برخوردار است.

بومیان کیش7

این خانه به منظور معرفی تاریخ ، فرهنگ ، آداب و رسوم ، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش ، با هدف اشتغالزایی برای بومیان محله و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره کیش به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. این خانه نمادی از اصالت مهمان نوازی مردمان کیش است.

بومیان کیش9

صاحب اصلی خانه مرحوم حاج عبدالله بن شاهین شخصیت معروف و محبوب کیش در 80 سال گذشته ، تاجر مروارید و صاحب یکی از بزرگترین لنج های بادبانی آن زمان بود که به حرفه نجاری و گلافی ( لنج سازی ) نیز مهارت داشت و این منزل از سه نسل قبل از خود به ارث برده بود.

بومیان کیش5

خانه مردم شناسی برای بومیان نسل گذشته کیش بویژه اهالی سفین قدیم منزلت و جایگاه ویژه ای دارد زیرا اغلب آنها مکتب خانه و فراگیری قرآن را در آن گذرانده و در واقع این خانه حکم مدرسه محله سفین را در گذشته داشته است.

بومیان کیش4

هدف از برپایی این خانه مردم شناسی فراهم کردن فضایی با اصالت و سنتی برای معرفی بومیان و فعالیت های آنها در دوران گذشته به مسافران و مهمانان است. خانه مردم شناسی بومیان جزیره کیش واقع در محله سفین قدیم میزبان کیشوندان و مسافران است.

بومیان کی2 بومیان کیش1 بومیان کیش

منبع :رسانه مجازی نگاه


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “خانه مردم شناسی بومیان کیش”

  1. آرش نیم‌رخ
    آرش

    با عرض سلام خدمت تمامی تلاشگران و علاقه مندان صنعت گردشگری اینجانب با مشاهده و بررسی تمامی جزییات موزه مردم شناسی در جزیره کیش لازم دانسته نکاتی را در این خصوص به خدمت تمامی علاقه مندان به این صنعت در جزیره زیبای کیش عرض بنمایم . در ابتدا باید بگویم برخورد اعراب واقع در این موزه به شدت زننده و سرد بوده و این طرز برخورد شایسته مسافرین و توریستهای داخلی و خارجی به هیچ عنوان نمیباشد . در ثانی هزینه بلیط ورودی به ابن خانه کوچک که هیچگونه سندیتی دال بر قدمت آن نیست بسیار گزاف بوده و از مسوولان درخواست بازنگری و رسیدگی به این موضوع را دارم ( هزینه این خانه 100.000 ریال میباشد در صورتیکه هزینه بلیط ورودی به تخت جمشید با قدمت 2500 ساله فقط 40.000 ریال میباشد ) . ثالثا با عدم اجازه بردن دوربین به این خانه و گماشتن عده ای به عنوان عکاس و فروختن عکس ( به اجبار ) به توریست عملا این خانه تبدیل به محل کسب شده و حتی اجازه ثبت تصاویر به عنوان یادگاری به توریستی که 100.000 ریال ورودی را پرداخت میکند نمیدهند . در ضمن این موزه با اجاره دادن اطاقهای این خانه به بخشهای خصوصی به عناوین مختلف از قبیل نقش حنا یا عکاسی و …. کاملا این خانه را به یک سوپر مارکت کوچک تبدیل کرده که آبروی تمدن و سلامت صنعت توریست در میهن عزیزمان ایران را از بین میبرد . خواهشمندم از تمامی مسیولان و علاقه مندان این صنعت در کشور عزیزمان جلوی این دلالان گردشگر گرفته شود .

    1. زهرا مرادی نیم‌رخ
      زهرا مرادی

      باسلام.بسیار سپاسگزارم از حضور گرم شما…
      بسیار ممنونم از شما بابت این اطلاعات و تجربیاتی که در اختیار سایت ما و دیگر علاقه مندان و خوانندگان گردشگری ایران گذاشتید…
      باتوجه به اینچیزایی که فرمودید باید واقعا تاسف خورد…
      انشالا که دلسوزان این عرصه درمورد اینچیزایی که عرض کردید دست به کار بشوند…
      موفق باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *