گردشگری ایران

کاخ فلاحتی – ایلام

کاخ فلاحتی – ایلام

فلاحتی 677

کاخ فلاحتی به دستور غلامرضا خان ابوقداره در سال 1326 هجری قمری احداث شد و با توجه به این که در محوطه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام قرار گرفته بود، به کاخ فلاحتی (کشاورزی) معروف شد.

فلاحتی 1

نقشه درونی کاخ به صورت دو اتاق تو در تو در اطراف و یک سالن بزرگ در وسط است که در جلوی آن یک ایوان قرار گرفته و اتاق‌ها و سالن به آن باز می‌شوند. این ساختمان در گذشته توسط باغ محصور شده بود اما با توسعه شهری، فضای باز آن تبدیل به ساختمان و خیابان شده و کاخ فلاحتی نمای سابق خود را از دست داده است.

فلاحتی

در سال 1390 بنای تاریخی کاخ فلاحتی به موزه کشاورزی شهرستان ایلام تبدیل شد. این موزه دارای 4 فضای نمایشی است که در فضای اول آن ابزارهای سنگی تپه علی کش که مربوط به 8 هزار سال قبل از میلاد است و شامل تیغه، ریزتیغه و خراشنده از جنس چخماق، ابسیدین، کوبه و سنگ معمولی است.

فلاحتی 55

فضای دوم شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت است. این بخش بیانگر وضعیت کشاورزی در حدود 50 سال پیش است که کشاورزی به صورت سنتی انجام می‌گرفت و وسایل مورد نیاز این فعالیت‌ها در این بخش از موزه به نمایش گذاشته شده است. بخش سوم و چهارم این موزه به گیاهان دارویی و اسناد زمین‌های کشاورزی و نمایش خرمن و مهر خرمن اختصاص دارد.

کاخ فلاحتی


منتشر شده

در

,

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *